ایجاد مزاحمت با سیم کارت همسایه / در فارس برملا شد

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به اداره پلیس فتا که با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان لارستان مدعی شده بود فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ با شماره او، برای اهالی محل ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگى به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی گفت: شاکی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت که مدتی قبل یکی از سیم کارت‌هایش را گم کرده است و فردی ناشناس با همان سیم کارت در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت برای همسایگان وی کرده است؛ در نهایت با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: در ابتدا متهم که یکی از همسایه‌های شاکی بود منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و بیان داشت که مدتی است با شاکی همسایه بوده و حدود چند ماه قبل برای اسباب کشی به منزل وی مراجعه نموده است و پس از اسباب کشی سیم کارت مورد نظر را در منزل او پیدا کرده است و توسط آن در شبکه اجتماعی واتساپ برای دیگر همسایگان ایجاد مزاحمت می کرده است.

این مقام انتظامی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 734613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟