۸۲ دختر بازمانده از تحصیل در تکاب به مدرسه بازگشتند

به گزارش رکنا، حمید علی‌نیا روز شنبه  افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۸۷ دختر بازمانده از تحصیل در روستاهای «گوی‌آغاج»، «احمدآباد سفلی»، «قزقاپان سنگ» و «چوپلو» از توابع بخش تخت سلیمان تکاب شناسایی شدند که به‌علت فقر، مشکلات مالی خانواده و ناتوانی جسمی قادر به تحصیل نبودند.

وی با بیان اینکه سایر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان نیز در مراحل بعدی وارد چرخه آموزش خواهند شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش طرح شناسایی و جذب دختران زیر ۱۸ سال بازمانده از تحصیل را به‌طور جدی اجرا می‌کند و در تکاب نیز این طرح پیشرفت مطلوب و فرآیند موفقیت‌آمیزی دارد.

مدیر آموزش و پرورش تکاب بیان کرد: دانش‌آموزان دختر بازمانده از تحصیل که در قالب این طرح شناسایی و جذب شده‌اند در مدارس عادی مشغول به تحصیل می‌شوند.

«علی‌نیا»، ادامه داد: هم‌اینک طرح شناسایی و جذب دختران بازمانده از تحصیل به‌ صورت خانه به خانه در روستاهای پرجمعیت تکاب اجرا می‌شود و سپس در روستاهای با تراکم جمعیتی کمتر اجرا خواهد شد.

وی گفت: امسال همچنین مدارس ۱۷ روستای تکاب با ۳۱ میلیارد ریال هزینه به سامانه گرمایشی استاندار مجهز شده و بخاری‌های نفتی از این مدارس جمع‌آوری شده‌است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند؛ این شهرستان ۱۵۰ واحد آموزشی از جمله چهار باب مدرسه شبانه‌روزی برای اسکان و تحصیل دانش‌آموزان روستایی دارد و یک باب مدرسه شبانه‌روزی دیگر نیز در این شهرستان هم‌اکنون در حال احداث است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟