خانه های اهواز زیر آب / کمک 50 میلیون یورویی رهبری کجا رفت؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، در پی بارش های شدید در استان خوزستان، امروز معابر و خیابان‌های شهر اهواز دچار آبگرفتگی وسیع شد و در بعضی مناطق، فاضلاب شهری وارد منازل شده است.

ایمان محمدی نرگسی، رئیس مرکز مدیریت حرکت های جهادی و بشر دوستانه استان خوزستان در مورد بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر و خیابان ‌های شهر اهواز و ورود فاضلاب به خانه های برخی از هموطنان اهوازی به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: هم اکنون وضعیت شهر اهواز از نظر آبگرفتگی معابر و خانه ها بسیار اسف بار است، بارندگی هایی که از چند روز قبل شاهد بودیم، موجب شده تا بسیاری از خانه ها دچار آب گرفتگی و مشکل شوند. علی رغم این که در سال های گذشته نیز با بارندگی ها می توانستیم اقداماتی پیشگیرانه انجام دهیم و از چند روز قبل نیز همه نیروها در اهواز در حالت آماده باش قرار داشتند اما با توجه به اینکه حجم بارش ها در اینجا بسیار زیاد بوده دچار آبگرفتگی شدید شده ایم. همچنین با توجه به اینکه در برخی مناطق خانه های سنتی وجود دارند آسیب های شدیدتری در این مناطق بوجود آمده و فاضلاب وارد منزل برخی از اهوازی ها شده است.

محمدی نرگسی با تاکید بر اینکه نیروهای امدادی در شهر اهواز در حالت آماده باش قرار دارند، افزود: با وجود آماده باش نیروهای امدادی در شهر اما نتیجه نهایی وضعیت آبگرفتگی و خسارات احتمالی به منازل مردم در ساعات آینده ثبت خواهد شد.

 

گروه های جهادی کشور به کمک زلزله زدگان مسجد سلیمان بشتابند

کمک 50 میلیون یورویی رهبری کجا رفت؟

وی در مورد علت لایه روبی نشدن اهواز پس از وقوع سیل های گذشته گفت: متاسفانه با وجود کمک 50میلیون یورویی رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به وضعیت فاضلاب اهواز ، با کم کاری برخی از مسئولین، تا کنون اقدامی در خصوص احیای فاضلاب اهواز انجام نشده. با این حال میزان بارندگی نیز در اتفاق امروز دخیل بوده است و ورود آب به سد خوزستان از سمت استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام بسیار زیاد است و با لایه روبی نکردن مسیل ها و سایر اقدامات پیشگیرانه شاهد این اتفاقات هستیم. برخی مسئولین البته در دقیقه 90 به فکر افتادند که باید فاضلاب اهواز را بهسازی کنند حال آن که الان دیگر زمان مناسبی برای بهسازی نیست. چیزی که مشخص است آن است که ما در طول تابستان هیچگونه اقدامی از سمت مسئولین استانی و شهری ندیدیم و الان با بحرانی که در سال های گذشته با آن روبرو بودیم نیز دوباره مواجه شدیم. امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم پروژه عریض و طویل فاضلاب اهواز را به انجام برسانیم، اگرچه مشکلات اقتصادی و بودجه ای نیز در این مدت وجود داشته اما بیش از آن پیگیری و همت لازم از سمت مسئولین زیربط دیده نشده است. اکنون برخی فقط به عنوان برندسازی و شعارزدگی می گویند پروژه احیای فاضلاب اهواز انجام خواهد شد اما هیچ عمل اجرایی را در واقعیت شاهد نیستیم.

رئیس مرکز مدیریت حرکت های جهادی و بشر دوستانه استان خوزستان ادامه داد: تشکل های مردم نهاد و جهادی همیشه کنار مردم بوده اند، انتظار داریم مسئولین و مدیران مربوطه دست از کم کاری برداشته و در بحث کمک رسانی به مردم در روزهای آتی قدرت بازدارنگی خود را بالا ببرند تا بتوانند به مردم در این مسئله یاری برسانند.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟