حادثه متروپل نیاز به گزارش ملی دارد / فقط نباید به جنبه‌های فنی حادثه پرداخت + فیلم
حجم ویدیو: 68.96M | مدت زمان ویدیو: 00:04:02

به گزارش رکنا، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش آقامیری، دیگر عضو شورا درباره حادثه متروپل گفت: می‌خواهم از یک زاویه دیگر در مورد این گزارش اظهار نظر کنم. در تذکری که بعد از حادثه متروپل آبادان در جلسه شورا دادم درخواست کردم که این حادثه به تهیه یک گزارش ملی نیاز دارد  و باید توسط یک جمع کارشناس و دانشگاهی بی‌طرف و خارج از ساختار مدیریت شهری و حاکمیتی تهیه و ارائه شود. به نظر من این گزارش یک گزارش فنی است و به مقصر نپرداخته است و گفته شد به دلیل این که مالک و پیمانکار هر دو در این حادثه جان خود را از دست دادند و حضور فیزیکی و حیاتی ندارند نمی‌شود از آنها سوالی کرد و به سراغشان رفت و نظرشان را جویا شد.

او ادامه داد: در حادثه متروپل شهرداری آبادان؛ منطقه آزاد اروند، سازمان نظام مهندسی استان خوزستان، مهندسین ناظر و پیمانکار، فعلا دخیل بودند. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به نقش این پنج سازمان که عرض کردم نشده است و این بخش نیاز به گزارش ملی دارد. در گزارش ملی پلاسکو نقش همه وزارت خانه‌ها در ارتباط با ساختمان پلاسکو دقیقا مشخص شده است اما این گزارش نمی‌خواسته به این موضوع بپردازد.

امانی گفت: به نظرم در این گزارش فقط جنبه‌های فنی و مهندسی مدنظر است و ضمانت اجرایی برای عدم تکرار این حادثه مخصوصا برای ما که در شورای شهر تهران هستیم و کمیسیون عمران و حمل و نقل که اگر حادثه‌ای در تهران رخ دهد ما مسئول هستیم،وجود ندارد. صدها ساختمان در دست ساخت در شهر تهران داریم که مشکل سازه‌ای دارند .

او گفت: چه ضمانت اجرایی وجود دارد تا اشکالاتی که آقای آقامیری در مورد ساختمان متروپل گفتند در ساختمان های تهران در حال تکرار نباشد. اگر تلاش ارزشمندی می‌کنیم باید یکسری راهکار نیز برای حوزه مسئولیتی خود ما در شهر تهران و ساختمان‌ها ارائه دهند. طبق صحبت‌های آقای محمدی، رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، 130 ساختمانی که به عنوان ساختمان‌های پرخطر در تهران مطرح شده اکثرا مشکل ایمنی آتش‌نشانی دارند و مشکل سازه‌ای ندارند.

امانی تاکید کرد: چه ضمانت اجرایی هست که ساختمان‌های ساخته شده یا در حال بهره برداری یا در حال ساخت مشکل سازه‌ای نداشته باشند؟ لازمه این کار همکاری مشترک بین ما و نظام مهندسی استان تهران است تا تیم‌های مشترکی تشکیل دهیم و به مردم از این جهت اطمینان خاطر دهیم که آیا در شهر تهران ساختمانی که آسیبی مثل متروپل برای‌مان به ارمغان آورده باشد داریم یا نداریم.

 

کدخبر: 792185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟