نحوه جدید حمل و پخش زباله در شهرستان ایذه + فیلم
حجم ویدیو: 3.03M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

به گزارش خبرنگار رکنا از استان خوزستان، یکی از نگرانی های عمده مردم شهرستان ایذه بحث جمع آوری و مدیریت پسماندهای شهری است. موضوعی که هیچ گاه راه حل درست و درمانی برای آن توسط مدیران شهری و مجموعه شهرداری ایذه تا کنون اتخاذ نشده است.

تازه ترین تصاویری که به دست پایگاه خبری رکنا در استان خوزستان رسیده است نشان می دهد که واحد خدمات شهری شهرداری شهر ایذه هیچ گونه نظارتی روی جمع آوری و حمل زباله های شهری در مسیرهای منتهی به سایت زباله ندارد .

سر ریز شدن زباله ها در خیابان های اصلی شهر و در جاده های بیرونی باعث زشت تر شدن خیابان ها و تشدید بیماری در شرایط اوج‌گیری کرونا می شود . تصاویری که بارها توسط دوربین های مردمی ضبط و با وجود انعکاس های خبری در فضای مجازی هیچ گاه با پاسخی از طرف مدیران شهری مواجه نگردید .

مردم می گویند: در برابر کدام خدمات باید عوارض پرداخت کنیم وقتی هنوز خیابان ها و جداول شهری مملو  از زباله است و در بسیاری از مواقع مجبور به سوزاندن زباله می شویم .

لازم به ذکر است که در ماده ۱۰ از آئین‌نامه بهداشت محیط هیأت ‌وزیران مصوب ۱۳۷۱/۰۴/۲۴ این چنین آمده است:

ماده ۱۰- به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های منتقل‌شده به وسیله بندپایان و حیوان‌های ناقل بیماری و همچنین جلوگیری از آلودگی محیط به سموم و مواد شیمیایی و در صورت امکان روش‌های مبارزه از طریق بهسازی محیط ارجح بوده و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط موظف به بهسازی کانون‌های طبیب و بهسازی بندپایان و حیوانان ناقل برابر توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی می‌باشند.

تبصره- شهرداری‌ها مکلفند در تنظیف و روش‌های جمع‌آوری- حمل و دفع زباله شهر و سایر خدمات شهری دستورالعمل و توصیه‌ای وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع زی ربط را رعایت نمایند.

گفتنی است که رییس شورای شهر و معاون خدمات شهری شهرداری شهرستان  ایذه به تماس های خبرنگار رکنا پاسخی ندادند.

کدخبر: 770568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟