چمران: "اتوبوس خوابی" به راهور مربوط است / اگر کسی در اتوبوس خوابش برد نمی‌توان کاری کرد!

به گزارش رکنا، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا با اشاره به مشکلات مترو و رفع شدن آن گفت: ما در انتظار رفع مشکلات مترو هستیم و امیدواریم عملیاتی شود از رییس جمهور انتظاراتی فراتر داریم.

وی گفت: تهران به شدت منتظر تجهیزات برای مترو است و اگر تهیه شود بله می‌توانیم به شهر‌های دیگر کمک کنیم.

به گفته چمران، در حال حاضر مترو تهران شرایط سختی دارد و چنین کمک‌هایی اصلا عملیاتی نمی‌شود، باید بودجه دولت باشد، اما در این بودجه ۵ هزار میلیارد لحاظ نشده و مجلس هم بعید است بتواند کاری کند، زیرا سخت است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز تصمیمی در مجلس گرفته نشده است، نمایندگان پیشنهاد‌هایی دادند و جلساتی هم برقرار شده است؛ قاعدتا امکان بازنگری در بودجه وجود دارد، اما تلاش دولت و مجلس این است که سقف بودجه حفظ شود.

چمران گفت: ما فکر می‌کنیم بودجه مترو از بسیاری از جا‌های دیگر واجب‌تر است، اما به هرحال تلاش می‌کنیم، بسیاری از این مسائل در هیات دولت مطرح و اصلاح شده، حضور زاکانی در هیات دولت موجب دفاع از این مسائل شده است.

به گفته رییس شورای شهر تهران، اتوبوس خوابی بحث‌های حاشیه‌ای است و نباید اجازه چنین کاری دهند، اما کسی خوابش می‌برد که نمی‌توان کاری کرد و باید ساماندهی شود.

چمران گفت: در رابطه با کمک تهران به مترو شهر‌های دیگر، چندی پیش آیت الله رئیسی رییس جمهور گفته بود که برخی خط‌های مترو قم اماده شده و تجهیزات ان از طریق تهران تامین شود و دولت هم چنین مساعدتی را دنبال می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در جلسه قبل شورای شهر درباره بودحه ١٤٠١ اعلام کرده بود که امکان بازنگری وجود دارد و باید اصلاح کرد، زیرا اگر به مترو کمک شود قطعا به نتایج خوبی می‌رسیم و این بودجه لازم است به بخش حمل و نقل عمومی تزریق شود.

کدخبر: 757942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟