تشریح اتفاقات جلسه هم اندیشی شورای شهر تهران در روز یکشنبه

سخنگوی شورای شهر تهران مباحث مطرح شده در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش رکنا، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورا در تشریح جلسه هم اندیشی اعضای شورا با شهردار تهران که صبح امروز هجدهم مهرماه برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه شهرداران تازه منصوب شده مناطق نیز حضور داشتند که در این راستا تبادل افکار و آرا و آشنایی بیشتر صورت گرفت.

نادعلی افزود: در این جلسه نکاتی مطرح شد که از مهمترین آنها می توان به بررسی روند ها و فعالیت های شهرداری و نیز برخی موضوعات ریز تر در سازمان ها و شرکت ها در سطح مناطق و همچنین بحث صدور پروانه ساخت، کوتاه کردن زمان مدت صدور پروانه و نیز  ساخت و ساز اطراف فرودگاه مهر آباد و اشکالاتی  که بلند مرتبه سازی در آنجا  ایجاد کرده، اشاره کرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین شهرداران تازه منصوب شده  خودشان را معرفی کردند و بخشی سوابق و فعالیت ها و  مدارج تحصیلی شان را تشریح نمودند. خوشبختانه این شهرداران همه از نیروهای جوان و با سابقه شهرداری هستند که این امر اتفاق خوب و مبارکی است.

سخنگوی شورا در ادامه سخنان خود درباره اظهارات مطرح شده از سوی شهردار تهران در خصوص تشکیل کمیته هایی در شهرداری گفت: این کمیته ها با هدف مانع زدایی در جهت حرکت تحولی شهرداری  ایجاد خواهند شد. همچنین کمیته ای جهت تعیین تکلیف مطالبات مالی شهرداری تهران  از دستگاه های مختلف ، کمیته ای جهت تعیین تکلیف پروژه های رها شده در شهر تهران ، کمیته ای جهت تعیین تکلیف مواردی  که در آن شهرداری مغبون شده و می بایست پیگیری های حقوقی صورت گیرد، تشکیل خواهد شد.

نادعلی افزود: در این جلسه هم چنین مسائل مربوط به برج میلاد و عدم دریافت حقوق پرسنل این مجموعه مطرح شد که با توضیحات شهردار محترم مشخص شد مشکل در حال مرتفع شدن است. این مشکل بیشتر به دلیل هزینه برج توسط مدیریت ایجاد شده که قرار شد هرچه زودتر حل شود. همچنین در مورد اینکه حقوقها به صورت متمرکز از مبدا پرداخت شود بحثهایی صورت گرفت تا از طریق تحقق این موضوع برخی از مشکلات حل شود.

سخنگوی شورا در ادامه اظهار داشت: اقدام برای تشکیل هیات های اندیشه ورز برای همه بخش ها و پهنه های فعالیتی مدیرت شهری و شهرداری تهران موضوع دیگری بود که از سوی شهردار تهران مطرح شد.

نادعلی در ادامه گفت:  خوشبختانه این جلسه مفید و صمیمی بود، و قرار است تا چند جلسه این نشست و تعامل دو سویه بین اعضا و شهردار محترم  اتفاق بیافتد. البته  قاعدتا به صورت دائمی و هر هفته نخواهد بود، اما در شروع حرکت برای هماهنگی بیشتر با همکارانی که اصل کار و بار مدیرت شهر بر دوششان است این هم افزایی لازم بوده است.

کدخبر: 728552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟