اعضای شورای شهر تهران از علیرضا زاکانی چه پرسیدند؟ + فیلم
حجم ویدیو: 14.08M | مدت زمان ویدیو: 00:01:55

علیرضا زاکانی نامزد شهرداری تهران است. علیرضا زاکانی امروز در صحن شورای شهر برنامه های خود برای شهرداری تهران را ارائه داد. در صورتی که امروز علیرضا زاکانی رای اعضای شورای شهر را بیاورد، به عنوان شهردار آینده تهران انتخاب خواهد شد. علیرضا زاکانی هم اکنون رئیس مرکز پژوهش های مجلس است. علیرضا زاکانی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزد شده بود، اما در نهایت به نفع آیت الله رئیسی کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز پس از انجام سخنرانی علیرضا زاکانی، نامزد اصلی شهرداری تهران در صحن شورای شهر، برخی اعضای شورا صحبت ها و مطالبات خود را با او در میان گذاشتند و سوالاتی را از او پرسیدند.

مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران در همین راستا خطاب به علیرضا زاکانی گفت: برخی مدیران شهرداری پاسخگوی مردم نیستند و مشکلات را به گردن یکدیگر می اندازند و وقتی یک شهروند تهرانی به یک اداره مراجعه می کند، اولین کاری که انجام می دهد، این است که یک دوست و آشنا را در آن اداره پیدا کند. این در حالی است که مردم نباید احساس بی پناهی کنند و شورای شهر تهران آمده است تا پناهگاه مردم و مستضعفان و به‌ویژه عزیزان جنوب شهر تهران باشد.

ناصر امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خطاب به علیرضا زاکانی گفت: شما به زودی شهردار تهران خواهید شد، اما اکنون شهرداری تهران به بلوغی رسیده است که می گوید من می توانم همه مدیریت های شهرداری را از درون خودم به شهرداری تقدیم کنم. اکنون بدنه شهرداری تهران نگران هستند، ما باید در مقابل ورود مدیران به صورت اتوبوسی به شهرداری تهران بایستیم و از آقای زاکانی می خواهیم در پشت تریبون موضع خود را نسبت به این مساله روشن کند.

وی افزود: ما در ایام انتخابات به پرسنل شهرداری قول دادیم و گفتیم به شما اعتماد داریم و شما را پاک دست می دانیم. ما به آنها گفتیم که شما باید شهر را بسازید، همانگونه که در دوره های گذشته هم شهرداران با کمک شما کار کردند و شهر را ساخته اند و البته توفیقات آنها بعضا زیاد و بعضا کم بوده است و من در همینجا از آقای حناچی هم تشکر می کنم.

محمد آخوندی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خطاب به علیرضا زاکانی گفت: موسسه همشهری به وضعیت بسیار بدی دچار شده است. شما چه برنامه ای برای بازگشت این مجموعه به جایگاه قبلی خود دارید؟ سوال دوم هم این است که ما هزینه های زیادی برای حمل و نقل، ساخت و ساز و زیرساخت های شهری هزینه می کنیم، اما اگر شهروندان سلامت نداشته باشند، هیچ کدام از این کارها فایده ای ندارد. بنابراین یکی از موضوعات مهم در شهر تهران توجه به بحث ورزش همگانی است، شما چه برنامه ای در این زمینه دارید؟

سوده نجفی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خطاب به علیرضا زاکانی گفت: تهران مهاجرپذیرترین شهر در کشور است و تهران در طول روز 11 تا 12 میلیون جمعیت و در طول شب 8.5 میلیون جمعیت دارد. بنابراین تهران شهری پر از آسیب های اجتماعی از حاشیه نشینی گرفته تا کارتن خوابی، طلاق و کودکان کار است. وقتی هم که به ادوار گذشته نگاه می کنیم، ملاحظه می کنیم بیشترین راهکارهایی که برای رفع این آسیب ها اجرا شده، راهکارهای سلبی بوده و ما به سمت راهکارهای ایجابی نرفته ایم.

وی افزود: یعنی ما با وجود سرمایه گذاری در ترک دادن معتادان، به دنبال کارآفرینی برای آنها یا ارائه مشاوره های روانشناسی برای آنها نبوده ایم و به همین دلیل معتادان مجددا به چرخه اعتیاد بازگشته‌اند. حالا شما چه برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی دارید؟ بخصوص که ما در دوره گذشته 22 مشاور بانوان در کنار شهرداران مناطق داشتیم که متاسفانه در این دوره حذف شدند.

 زهرا شمس احسان، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خطاب به علیرضا زاکانی گفت: برنامه شما برای شفاف سازی امور مالی شهرداری تهران، درآمدها، هزینه ها، دیون و بدهی های مانده از سابق و ضمانت عملیاتی اجرایی راهکارهای لازم برای این مساله چیست؟ در خصوص ایجاد تحول در مدیریت بدنه شهرداری و ساختار نیروی انسانی چه برنامه ای دارید؟

وی افزود: با توجه به این که دو حوزه معاونت شهرداری تهران در ماه های اخیر ادغام شده است، شما چه برنامه ای برای این موضوع مد نظر دارید؟ این مساله یکی از نگرانی های پرسنل شهرداری است که به صورت مرتب از ما تقاضا دارند که نظر شما را در این زمینه جویا شویم. همچنین درباره شرایط رفاهی، حقوق و مزایای پرسنل و حل مشکلات درباره تعاونی مسکن مناطق و سازمان ها چیست و چه اقدامی را به صورت عاجل و فوری پیشنهاد دارید؟

جعفر تشکری هاشمی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خطاب به علیرضا زاکانی گفت: سازمان بازنشستگی شهرداری تهران یکی از سازمان های بسیار پر مشکل در شهرداری تهران است و درآمدهای این سازمان نسبت به وضعیت بازنشستگان شرایط خوبی را ندارد و بازنشستگان همیشه نگران وضعیت این سازمان هستند. بنابراین نیاز به درآمدزایی برای این سازمان وجود دارد تا هم از ورشکستگی خارج شود.

کدخبر: 710953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟