علیرضا زاکانی : ایجاد عدالت و تعادل ؛ هدف جدی در مدیریت شهرداری / هوشمندسازی باعث پیشگیری از فساد می شود + فیلم
حجم ویدیو: 16.19M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

علیرضا زاکانی نامزد شهرداری تهران است. علیرضا زاکانی امروز در صحن شورای شهر برنامه های خود برای شهرداری تهران را ارائه داد. علیرضا زاکانی در صورتی که امروز رای اعضای شورای شهر را بیاورد، به عنوان شهردار آینده تهران انتخاب خواهد شد. علیرضا زاکانی هم اکنون رئیس مرکز پژوهش های مجلس است. علیرضا زاکانی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزد شده بود، اما در نهایت به نفع آیت الله رئیسی کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علیرضا زاکانی امروز در حین ارائه برنامه های خود در صحن شورای شهر تهران ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: امیدوارم خبرنگاران بتوانند به احسن وجه وظیفه خطر اطلاع رسانی، روشنگری، نظارت و ارتقای آگاهی های جامعه را انجام دهند.

وی افزود: امروز عرصه خدمت در شهر تهران یک فرصت بی‌نظیر برای خدمت به مردمان خوبی است که در تهران زندگی می کنند یا روزانه به این شهر سفر می کنند. نما و الگویی که در جهان از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی مد نظر قرار دارد، جلوه های جدی آن در تهران پی جویی می شود. بنابراین وظیفه ما این است که دست به دست هم این شهر را آن گونه که شایسته انقلاب و مردم خوب ماست، بسازیم.

علیرضا زاکانی 2

نامزد شهرداری تهران ادامه داد: شهروندان تهرانی ما شهروندی آگاه و بانشاط و فعال هستند، به شرط این که ما بستر این مسائل را برای آنها فراهم سازیم. به همین منظور، الزامات ۱۲ گانه ای به عنوان مقدمات رویکرد تحولی مد نظر ما قرار دارد که اجرای آن ضروری است.

وی در ادامه تاکید کرد: دقت در هوشمندسازی و بهره مندی از همه ظرفیت های هوشمندسازی شهر می تواند باعث پیشگیری از وقوع فساد شود. البته بی شک در این عرصه نیازمند همکاری و همیاری همه مردم در محور نخبگان هستیم.

زاکانی ادامه داد: یک اصل اساسی توجه به به رفاه و آرامش، دقت در رشد معنوی و روانی شهر است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که شهرداری به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود.

نامزد شهرداری تهران اظهار داشت: ایجاد عدالت و تعادل هدف جدی و اساسی ما در مدیریت شهرداری تهران خواهد بود. برای این منظور به هشت ویژگی در مدیریت شهر تهران پرداخته ایم که البته ساحت ها و ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که می توان به آن پرداخت.

وی افزود: امکانات ورزشی تهران بیشتر در پنج منطقه خلاصه شده است و عملا 15 منطقه تهران محروم هستند و در یک عقب افتادگی تاریخی و شرایط سختی در این زمینه قرار دارند. حال وقتی ما ناظر به موضوعات رفاهی صحبت می کنیم، می بینیم مناطقی مثل مناطق 9، 16، 13، 18 و 19 از سختی در رفاه رنج می برند.

علیرضا زاکانی 3

زاکانی گفت: در این شرایط حتما عدالت برای ما موضوعیت دارد. عدالت هم به مثابه زیست بوم زندگی است و هم به مثابه اعطای استحقاق به ولی نعمتان جامعه و فراهم کردن فرصت رشد برابر است.

نامزد شورای شهر تهران اظهار داشت: ما نمی‌توانیم از خیر و برکت صحبت کنیم و ظلم به شهروندان کنیم. همه ما در تهران دیدیم که چه شهری بود و امروز چه شهری شد و چگونه در سراسر جهان توجه ویژه به تهران می شود.

وی با تاکید بر این که این شرایط در تهران را آقای قالیباف ایجاد کرد، افزود: خدمت یکی از مراجع در کربلا رفته بودم که پروژه اتوبان امام علی را یکی از افتخارات قلمداد می کردند.

زاکانی ادامه داد: توجه ما به این است که در تغییرات بنیادینی که ایجاد می کنیم و اعضای محترم شورای شهر، آن را هدایت و تصویب می کنند، در سمت و سویی قرار داشته باشد که با یک حرکت جهادی، تهران تبدیل به شهری شود که هم در آن عدالت محقق می شود و هم اعتماد عمومی شهروندان فراهم می شود.

زاکانی ادامه داد: توجه ما به این است که در تغییرات بنیادینی که ایجاد می کنیم و اعضای محترم شورای شهر، آن را هدایت و تصویب می کنند، در سمت و سویی قرار داشته باشد که با یک حرکت جهادی، تهران تبدیل به شهری شود که هم در آن عدالت محقق می شود و هم اعتماد عمومی شهروندان فراهم می شود.

نامزد شورای شهر تهران اظهار داشت: بنا به برخی آمار از ۳۶۵ روز سال ۳۶۰ روز سال هوای پاک وجود ندارد. توسعه حمل و نقل شهر نیازمند توسعه ترکیبی هستیم، امروز ۲۵۵ کیلومتر ایجاد شده و قابل بهره‌برداری قرار گرفته در مترو یک امکان بسیار بزرگی است و ما نیازمند این هستیم که این امکان رو با توجه به وضع موجود و با ایجاد شرایطی که خطوط ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ بناست برخوردار بشوند به نحو احسن استفاده کنیم و مطلوبیت بیشتری با توجه به امکانات موجود و همکاران فراهم کنیم.

وی افزود: ۸۰ هزار تاکسی داریم که باید نوسازی شوند و در بستری ترکیبی به طور کلی باید بهترین خدمت را به شهروندان ارائه کنیم.

زاکانی عنوان کرد: اکنون ۵۴ هزار ظرف جمع آوری زباله در شهر وجود دارد که هرکدامشان یک آهنگ می زند. در هر کوچه که قدم بر می داریم یک نفر در آن مشغول است و یک فاجعه انسانی را شاهد هستیم.

نامزد شهردار تهران ادامه داد: برای این که به سمت یک مدیریت واحد شهری برویم، باید خدمت به کودکان کار و امثالهم را در دستور کار داشته باشیم. تفاوت های جدی بین شمال و جنوب شهر ما وجود دارد و این زیبنده شهر ما نیست.

زاکانی تاکید کرد: در برخی کشورها در یک نصف روز مجوزها صادر می شود، اما در ایران ۷ ماه طول می کشد که مجوزها صادر شود. شهرداری تهران می‌تواند با هوشمندسازی و استفاده از علم و فناوری در تهران برای صدور مجوزها اقدام کند. حدود ۳۰ ما فرصت است که یک خانه ساخته بشود که هفت ماه آن به اخذ مجوز گذرانده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی ها در واکسیناسیون کرونا هم به شکل اداری نگاه می کنند. چند میلیون دز واکسن داریم اما سرعت تزریقی آن متناسب با مقدار موجود نیست.

کدخبر: 710916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟