فیلم باورنکردنی /  کوسه ها از دلفین ها‌ی دوست داشتنی می ترسند !

بنابه گزارشات ثبت شده دلفین ها شکارکننده های ماهری‌ برای کوسه ها هستند. ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد کوسه ها از دلفین ها می ترسند.

7 دلیل ترس کوسه ها از دلفین ها چیست؟

ترکیبی از هوش، توانایی‌های بدنی، و ساختار اجتماعی دلفین‌ها و همچنین پتانسیل آنها برای تولید میدان الکتریکی، از جمله ویژگی هایی است که آنها را به شکارچیانی مهیب در اقیانوس تبدیل می‌کند و به همین دلیل است که کوسه‌ها اغلب از آنها می‌ترسند. دلفین ها همچنین سریعتر از کوسه ها هستند زیرا می توانند از بیشتر گونه های کوسه سریعتر شنا کنند. البته، بزرگترین مزیت دلفین ها نسبت به کوسه ها، هوش، به ویژه از طریق پژواک (زمانی که دلفین ها امواج صوتی را از طریق اقیانوس ارسال می کنند) است. پس اگر کوسه‌ها واقعاً از دلفین‌ها می‌ترسند، به این دلیل است که، در شرایط مناسب، دلفین‌ها می‌توانند مزایایی داشته باشند که آنها را در برابر شکارچیان برتر برتری می‌دهد.

آناتومی و رفتار دلفین ها

برای درک اینکه چرا کوسه ها از دلفین ها می ترسند، مهم است که ابتدا به آناتومی و رفتار این پستانداران دریایی نگاهی بیندازیم. دلفین ها حیواناتی بسیار باهوش و اجتماعی هستند که به خاطر طبیعت بازیگوش و کنجکاو خود معروف هستند. آنها شکل بدنی منظمی دارند که به آنها این امکان را می دهد که سریع و کارآمد در آب شنا کنند و همچنین به دلیل چابکی و توانایی های آکروباتیک خود مشهور هستند. علاوه بر این، دلفین‌ها به‌صورت گروهی یا گله ایی سفر می‌کنند که می‌تواند برای سایر حیوانات دریایی بزرگ، ترسناک باشد.

آناتومی و رفتار کوسه ها

کوسه ها نیز موجوداتی جذاب با آناتومی و رفتار منحصر به فرد هستند. آنها دارای اسکلت غضروفی هستند که سبک تر و انعطاف پذیرتر از اسکلت استخوانی است و به آنها اجازه می دهد تا با سرعت بهینه و کارآمد در آب حرکت کنند. کوسه ها همچنین به خاطر دندان های تیز و آرواره های قدرتمند خود که از آن برای گرفتن و خوردن طعمه خود استفاده می کنند، شهرت دارند. علاوه بر این، کوسه ها حس بویایی قوی دارند و می توانند حتی مقادیر کمی خون در آب را از فواصل دور تشخیص دهند.

1.قدرت در تعداد

تقریباً همه دلفین‌ها در گروه‌های اجتماعی به نام غلاف (pods) زندگی می‌کنند که معمولاً شامل حدود دوازده دلفین است. با این حال، در مکان‌هایی که مقدار زیادی غذای در دسترس است، غلاف‌های جداگانه اغلب برای شکار گرد هم می‌آیند و یک ابرغلاف تشکیل می‌دهند که می‌تواند بیش از 1000 فرد را در خود جای دهد.

در مقایسه، کوسه های درنده تقریباً همیشه تنهاهستند، در حالی که کوسه ها دارای مجموعه ای چشمگیر از حواس و مهارت ها برای استفاده در هنگام شکار هستند، دلفین ها با چسبیدن به یکدیگر مزیت زیادی به دست می آورند. به عبارت ساده، هر چه تعداد دلفین ها بیشتر باشد، برای متجاوز سخت تر است.

اگر یک دلفین تنها باشد، برای یک کوسه بسیار آسان است که به او (معمولاً از پایین) حمله کند و یک حمله مرگبار انجام دهد. علاوه بر این، غلاف به عنوان یک جامعه عمل می‌کند و برای دفاع از هر فردی که کوسه تلاش می‌کند به آن حمله کند، با هم کار می‌کند. دلفین‌ها با چسبیدن به یکدیگر، ارگانیسمی بسیار تهدیدکننده‌تر از آن‌ها به عنوان افراد جداگانه تشکیل می‌دهند. یک غلاف بزرگ بدون شک حتی وحشی‌ترین کوسه‌ها را هم دلیلی می‌دهد که به جای دیگری نگاه کنند و بترسند.

2. روح اجتماعی

در یک غلاف، ممکن است اعضای زخمی یا حتی بچه دلفین هایی وجود داشته باشند که کوسه ها به طور طبیعی آنها را به عنوان اهداف آسان می بینند. با این حال، بر خلاف دسته های ماهی، که بقا برای قوی‌ترین افراد است، اعضای قوی‌تر غلاف دلفین با عصبانیت از اعضای ضعیف‌تر خانواده خود در برابر حملات کوسه دفاع می‌کنند.

3.سیستم هشدار اولیه

دلفین‌ها دارای مجموعه‌ای از حواس فوق‌العاده هستند که کوسه برای انجام یک حمله موفق باید از آنها عبور کند. وقتی تعداد زیادی دلفین در یک غلاف کنار هم هستند، سیستم حسی ترکیبی به این معنی است که نزدیک شدن کوسه بدون شناسایی تقریبا غیرممکن است.

سیستم اخطار سریع: پستانداران دریایی بینایی و شنوایی خوبی دارند، اما این مهارت‌های انعکاس صدا است که واقعاً به آنها مزیت می‌دهد. دلفین‌ها صدای کلیک‌هایی با فرکانس بالا تولید می‌کنند که به داخل آب می‌رود و اجسامی را که می‌تواند صدا را منعکس کند تشخیص می دهد. این اجسام شامل یک کوسه در حال نزدیک شدن هم می شود.

به طور باورنکردنی دلفین می‌تواند مکان، شکل و اندازه شی نزدیک‌شده را تشخیص دهد، که به آن هشدار اولیه حیاتی می گویند که می‌تواند برای جلوگیری از حمله از آن استفاده کند.

اگر یک شکارچی موفق شود آنقدر نزدیک شود که تهدیدی مستقیم برای غلاف ایجاد کند، سیستم پژواک به یک سلاح تهاجمی تبدیل می شود که دلفین ها از آن برای ردیابی کوسه ها در 360 درجه استفاده می کنند.

پژواک نه تنها “دیدگاه” دفاعی همه جانبه به دلفین می دهد، بلکه آنها می توانند از آن برای حمله و شکار استفاده کنند.

کدخبر: 939706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟