۳ علامت کم رنگ شدن عشق در رابطه / طلاق بگیریم یا ادامه دهیم؟

اگر در حال حاضر در این موقعیت هستید و مطمئن نیستید که می خواهید رابطه را ادامه دهید ، مهم است که بدانید رابطه مراحل مختلفی را پشت سر می گذارند.

علائم کم شدن عشق در رابطه

سه نشانه زیر بیانگرآن است که رابطه با مشکل روبرو خواهد شد.

توقف گفت وگو

اگر قبلاً جزئیات روز خود را با شریک زندگی تان به اشتراک می گذاشتید و نظر او را در مورد مسائل می پرسیدید، اما این کار را متوقف کرده اید ، می تواند نشانه قطع ارتباط باشد.

کمتر در دسترس اید

احساس می کنید از شریک خود کناره گرفته اید یا از نظر روانی و جسمی و فیزیکی در کنار او خوشحال نیستید .

دیگر بحث نمی کنید

احساس می کنید او ارزش وقت گذاشتن برای بحث کردن و حل اختلاف را ندارد. یا احساس می کنید تحت تأثیر موضوعات قرار نمی گیرد.

چگونه می توان یک رابطه را احیا کرد؟

اگر علاقمند به تلاش برای احیا رابطه خود هستید ، راه هایی برای این کار وجود دارد. مهمترین عامل این است که شما و همسرتان یک چیز را می خواهید ، چه ادامه رابطه چه طلاق. اگر یکی از شما علاقه ای به حفظ ازدواج ندارد ، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

یک قدم به عقب بردارید تا جلو بروید

کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید در اولین مرحله های آشنایی رابطه شما چگونه بود. از خود بپرسید چه چیزی متفاوت بود. آیا در حال حاضر مانند هم با یکدیگر رفتار می کنید؟ سعی کنید آن لحظات را دوباره تجربه کنید، خواه با بیرون رفتن از قرار ملاقات، سفارش همان وعده های غذایی که آن زمان می خوردید، یا برخی از کارهای قدیمی که هر دو برای تفریح با هم انجام می دادید. این چیزها ممکن است جزئی به نظر برسند ، اما می توانند در ذهن شما نقش بسزایی داشته باشند تا به یاد بیاورید چه احساسی داشتید .

راهکارهای پررنگ کردن عشق در رابطه

قدردانی و احترام

همه ایراداتی دارند. به جای تمرکز بر کاستی های شریک خود ، یاد بگیرید که آنها را بپذیرید. و هر زمان که می توانید چیزهایی را که درباره شریک زندگی خود دوست دارید بیان کنید .

تقویت هوش هیجانی

نزدیک شدن آسان است اما نزدیک ماندن مستلزم این است که دو نفر دارای توانایی های احساسی خاصی باشند. تفاوت در هوش هیجانی ممکن است باعث دوری شود.

صحبت با شریک عاطفی

بسیاری از زوج ها نحوه صحبت کردن با یکدیگر را فراموش می کنند. مکالمات کوچک  کمک می کند تا رابطه را برای بحث های مهم تداوم دهید.

با شریک خود قرار بگذارید

به کارهایی که برای یکدیگر انجام می دادید فکر کنید و آن تجربیات را بازسازی کنید ، مانند جایی که در اولین ملاقات رفتید ، کارهایی که با هم انجام می دادید و غیره.

مشاوره

تا زمانی که هر دو آماده جنگیدن برای رابطه هستید ، زوج درمانی می تواند از شما در ایجاد تغییرات و پیشرفت مورد نیاز حمایت کند. یک درمانگر باتجربه می تواند به شما در تشخیص زمینه هایی که نیاز به بهبود دارید کمک کند و در یادگیری استراتژی های مختلف برای بهبود روابط خود مانند مهارت های شنیداری فعال یا مهارت های ارتباطی کمک کند.

کدخبر: 892786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟