عقاب به پهپاد هم رحم نکرد + عکس حمله این حیوان!

عکاسی به‌نام متیو وود قصد داشت برای ثبت عکس‌های هوایی از منظره‌های دره‌ی پایونیر در کوئینزلند استرالیا از پهپاد خود استفاده کند، اما در همین لحظه یک عقاب، پهپاد DJI Avata او را در آسمان به چنگال گرفت و متیو نیز کنترل خود را روی آن از دست داد.

به گزارش زومیت به نقل از پتاپیکسل، نتها سرنخی که متیو وود دارد تصویری از سلفی یک ثانیه‌ای عقابی است که به‌طور مستقیم به دوربین پهپاد آن خیره شده است. متیو می‌گوید: من در یکی از مکان‌های دیدنی محبوب اطراف محل زندگی‌ام که یک رشته‌کوه است بودم. سپس پهپاد خود را به پرواز درآوردم و درحال فیلم‌برداری از یک فرود آرام روی تپه بودم. همه‌چیز خوب پیش رفت تا اینکه روی یکی از تپه‌ها، پهپاد من مورد اصابت قرار گرفت 

عقاب

وود می‌گوید پهپاد را به دور خود به پرواز درآورده تا عقابی که درحال تعقیب آن بوده است را ببیند و سعی کرد پهپاد را از او دور کند اما عقاب سرانجام پهپاد را گرفت. وود در بخشی از توضیحاتش گفت:تنها چیزی که دیدم، دوربین پهپاد بود و عقاب آن را گرفت به لانه‌اش برد. تصویری که من از عقاب گرفتم، تنها فیلمی بود که می‌توانستم ازطریق هدست مخصوص کنترل پهپاد ثبت کنم. ۳۰ ثانیه‌ی آخر پرواز در این هدست ضبط می‌شود تا درصورت گم شدن آن، به شما کمک کند تا دستگاه را پیدا کنید. درنهایت عقاب پهپاد را به لانه‌اش برد و سعی کرد آن را بخورد

وود که عکس‌های هوایی خود را در صفحه‌ی اینستاگرامش به‌اشتراک می‌گذارد می‌گوید سریعاً سوار موتورسیکلت خود شده و از محدوده پایین رفته است. این عکاس موفق شد سیگنال GPS را دریافت کند اما به‌نظر می‌رسید پهپاد او در یک منطقه‌ی پرچمن یا بالای درختی قرار دارد که او نمی‌توانست به آن‌جا دسترسی داشته باشد.

پروفسور گیزلا کاپلان از دانشگاه نیوانگلند در مصاحبه با ABC News استرالیا می‌گوید پهپادها برای پرندگان خطرناک هستند زیرا درصورت برخورد می‌توانند صدمات شدیدی ایجاد کنند. پرندگان اغلب از پهپادها می‌ترسند و آن را به‌عنوان یک تهدید درنظر می‌گیرند.

کاپلان همچنین اعلام کرد برخی پرندگان خود را با زندگی شهری و همه‌ی صداهای آن سازگار کرده‌اند اما پهپادها صدایی متمرکز تولید می‌کنند و به‌همین‌دلیل باعث جلب توجه پرندگان می‌شود.

کدخبر: 864665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟