رابطه جنسی رئیس نمی خواهد! / نه زن نه مرد !

به گزارش سایت تخصصی روانشناسی خط سلامت، ازآنجا که هیچ دو نفری بطور کامل شبیه هم نیستند،وقتی سعی می‌کنید شریک زندگی‌تان را مطابق با باورها تان تغییر دهید تبدیل به فردی می شوید که تنها برای رضایت خاطر خود و ناتوانی در پذیرش تفاوت بین افراد،اقدام به کنترل گری می کند. اینکه به جای خودتان، روی شخص دیگری تمرکز کنید ساده تر است؛از آنجا که هر کس به خوبی می داند که یک سری نقاط منفی دارد که حتی نمی خواهد به آن ها فکر کند در حقیقت تمرکز بر رفتارهای شریک زندگی،روشی برای جلوگیری از احساس ناراحتی است.

آسیب های دوران کودکی به زندگی روزمره شما تاثیر می گذارد؛اگر شما بی ثباتی را در کودکی تجربه کرده باشید مانند: والدین دمدمی مزاجی که یک لحظه پاسخگوی نیاز کودک هستند و لحظه بعد ترک فعل می کنند، احتمالا در آینده برای هر قدم زندگی برنامه‌ریزی می‌کنید و تمام تلاش خود را می کنید تا از ترس،غم و آسیبی که در کودکی احساس می‌کردید، اجتناب کنید. شریک زندگی شما ممکن است بگونه ای رفتار کند که متوجه شوید برای احساس امنیت علاوه بر خودتان لازم است او را هم کنترل کنید.

رابطه جنسی با این دکمه خاموش می شود

دکمه کنترل گری را فشار ندهید.وقتی تمام انرژی خود را برای تغییر شریک زندگی تان صرف می کنید، دو عامل مهم را فراموش کرده اید: آنها از ابتدا از شما کمک نخواستند و قبل از شما نیز توانستند به زندگی خود ادامه دهند.در نتیجه این تلاش مکرر،شما در نهایت احساس خستگی، ناامیدی و بدتر از همه قدرنشناسی را تجربه می کنید. این همان چیزی است که صمیمیت را خدشه دار کرده و به رابطه جنسی شما نیز تاثیر منفی می گذارد.

راه هایی برای بهبود زندگی زناشویی

تصمیم بگیرید که آیا واقعاً می خواهید رابطه پایداری داشته باشید؟ از خود بپرسید آیا واقعا همسرم را دوست دارم؟ اگر بیش از حد بر روی چیزهایی که شما را آزار می دهد متمرکز هستید،طبیعی است که به راحتی چیزهای مهم مانند : ارزش های مشابه را که با همسرتان دارید فراموش می کنید ، به خاطر سپردن موارد مهمی مانند ارزش ها و عقاید مشابه با شریک زندگی به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا می خواهید رابطه جنسی و عاشقانه پایداری داشته باشید یا خیر.

روی خود تمرکز کنید

به جای تمرکز بر عادات شریک زندگی خود، تلاش کنید تا انتظارات خود و دیدگاهتان را در مورد رابطه را  بررسی کنید. مراجعه به روانشناس به شما کمک می‌کند الگوهای رفتاری را که قصد تغییر آن را دارید ، شناسایی و درک کنید، بعلاوه می‌تواند به شما کمک کند تا باورهای قدیمی در مورد خودتان و روابط آسیب رسان را به چالش بکشید.

کنترل را رها کنید

بجای تلاش برای کنترل شریک زندگی خود روی خودتان تمرکز کنید تا به نتایج ماندگارتر و مثبت تری برسید. دائماً به خود یادآوری کنید که تنها چیزی که می توانید تغییر دهید، خودتان هستید. هیچ مقدار تلاش با نیت خوب از جانب شما هرگز باعث تغییر فرد دیگری نمی شود که تصمیم  به تغییر ندارد.

یک تیم باشید

گاهی اوقات ممکن است در تله ای بیفتید که فکر کنید مشکل از شریک زندگی شماست، مراجعه به متخصص زوج درمانگر کمک می کند تا متوجه شوید که نه شما مشکل دارید و نه شریک زندگی تان، اما مشکلی وجود دارد که با همکاری هر دو طرف رابطه، قابل حل است.درک این مطلب که باهمراهی هر دو طرف رابطه می توان مشکل را حل کرد، کمک می کند رابطه جنسی با کیفیت تری را تجربه کنید. و در کنار همسرتان زندگی آرام تری را داشته باشید.

کدخبر: 842079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟