اولین عکس از زن جنگلی ایران / او تارزان ایران است؟!

مستند «پرتاس» به کارگردانی علی احمدی زرین کلایی در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد.

احمدی درباره سوژه فیلم خود گفت: این مستند درباره زندگی پیرزنی گالش به نام «گلین» است که سال‌هاست در جنگل‌های شمال ایران تنها زندگی می‌کند. او علاوه بر دامداری، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد تا بتواند امرار معاش کند. برای مثال، یک چرخ نخ‌ریسی چوبی دارد که با استفاده از آن برای محلی‌ها جوراب می‌بافد و از این طریق پولی به دست می‌آورد.

وی اضافه کرد: در این فیلم نترس بودن و شجاعت یک زن گالش را می‌بینید که در جنگل تنها زندگی می‌کند. شوهر گلین سال‌هاست فوت کرده و بچه‌ای هم ندارد، علاوه بر این، او زندگی در جنگل و گالشی را عاشقانه دوست دارد. برادرش بارها به او اصرار می‌کند که این کار را رها کند، اما اصلا نمی‌پذیرد. به نظرم زندگی او کم نظیر است.

او با اشاره به اینکه شیوه زندگی متفاوتی را در این مستند به نمایش درآورده است، گفت: زندگی گالش‌ها در عین اینکه سختی‌های زیادی دارد، اما بسیار زیبا و دل‌انگیز است. شاید به همین دلیل است که گلین دوست ندارد آن را رها کرده و شهرنشین شود.

این مستندساز درباره فرم روایی مستند «پرتاس» توضیح داد: او دو خانه زیبا در جنگل دارد و زمانی که برف سنگین می‌شود، خانه‌اش را تغییر می‌دهد. به همین دلیل، بخشی از فیلم در کلبه اولی و بخشی دیگر در دیگر خانه او ضبط شده است. هر دو خانه او لوکیشن بسیار زیبایی برای تصویربرداری بود و یک راوی نیز ما را همراهی می‌کرد.

ایسنا

کدخبر: 831158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟