فیلم / بادکنک ها با گاز شهری  علت انفجار مرگبار شهریار ! / گرانی گاز هلیوم جان گرفت !
حجم ویدیو: 15.93M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

به گزارش رکنا، روز گذشته خبر انفجار یک سفره خانه در زمان برگزاری یک جشن تولد در صدر اخبار حوادث کشور قرار گرفت. در این حادثه 8 نفر جان خود را از دست دادند که 4 نفر کودک بودند.

در پی این حادثه احتمالاتی در خصوص موارد اینچنینی مطرح شد یکی از فرضیه ها به شرایط پر کردن بادکنک های جشن تولد باز می گردد. بسیاری از شهروندان که اکثرا والدین کودکان هستند می گویند که وقتی برای برگزاری جشن تولد فرزندانمان به این مراکز فروش لوازم جشن تولد مراجعه می کنیم، فروشندگان به ما دو گزینه پیشنهاد می دهند؛ هلویم یا گاز شهری !

بخشی از این انتخاب ها به گرانی بادکنک های هلیومی بر می گردد، مثلا اگر بادکنک هلیومی  30 هزار تومان باشد، همان باکنک با گاز شهری 5 هزار تومان می شود.

این تزییات تا زمانی خطرناک نیستند که هیچ کدام از وسیله های قابل اشتعال روشن نشده باشد؛ اما به محض اینکه یک وسیله قابل اشتعال مثل شمع یا فشفشه روشن شود، این بادکنک ها منفجر می شوند.

سید جلال ملکی، سخنگوی آتشنشانی تهران در گفت و گو با رکنا گفت: بادکنک هایی که با گاز شهری پر می شوند، همچون بمب عمل می کنند.  درخواست ما از شهروندان این است که به هیچ عنوان به سمت بادکنک هایی که حتی با هلیوم پر می شوند نروند؛ چراکه آگاهی دقیقی از اینکه فروشنده بادکنک را با هلیوم پر کرده یا گاز شهری اطلاع ندارد.

وی افزود: بهتر است از روش باد کردن سنتی برای بادکنک ها استفاده شود وگرنه بی شک خطرات جدی در کمین مردم خواهد بود.

کدخبر: 792786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟