لاغری عجیب حسین رضا زاده با عکس قبل و بعد + میزان کاهش وزن

حسین رضا زاده وزنه‌بردار بازنشستهٔ ایرانی است. حسین رضا زاده متولد 22 اردیبهشت 1357 است. حسین رضازاده دو بار مدال طلای مسابقات المپیک را برای ایران به ارمغان آورده است. دو ضرب دستهٔ ۱۰۵+ کیلوگرم برای همیشه به اسم حسین رضا زاده ثبت شد. حسین رضا زاده در ایران به عنوان «قهرمان قهرمانان» نیز انتخاب شده‌است. حسین رضا زاده اخیرا لاغری عجیبی را تجربه کرده است.

حسین رضا زاده

بیوگرافی حسین رضازاده

زادروز: 22 اردیبهشت 1357

محل تولد : اردبیل

قد: ۱٫۸۶ سانتی متر

رشته ورزشی : وزنه‌برداری

حسین رضازاده زادهٔ 22 اردیبهشت 1357، ملی‌پوش سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران است که در اردبیل در یک خانواده 7 نفری به دنیا آمد ، او فرزند دوم خانواده است که 1 برادر و 5 خواهر دارد. او  از ۱۵ سالگی شروع به ورزش وزنه برداری کرد و بارها با مدال‌هایش برای ایران افتخار به ارمغان آورد و رکوردهای جهان و المپیک را بهبود بخشید.

حسین رضازاده دارندهٔ دو مدال طلای المپیک و رکورددار جهانی حرکت دوضرب در دستهٔ فوق سنگین است. او اکنون رییس فدراسیون وزنه برداری ایران و عضو هیئت مدیرهٔ باشگاه فوتبال سایپا است. وی در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران (دوره ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) به عنوان نماینده انتخاب شد.

ازدواج حسین رضا زاده

حسین رضازاده و همسرش در مکه با هم ازدواج کردند که این مراسم از تلویزیون هم پخش شد . او  یک فرزند پسر به نام ابوالفضل دارد.

عناوین و افتخارات حسین رضازاده

حسین رضازاده تاکنون دو بار مدال طلای مسابقات المپیک را برای ایران برده است. وی صاحب رکورد دو ضرب دستهٔ +۱۰۵ کیلوگرم میباشد و پیش از مسابقات جهانی وزنه برداری در فرانسه صاحب رکورد یک ضرب دستهٔ +۱۰۵ کیلوگرم این رشته ورزشی نیز بود. او در ایران به عنوان «قهرمان قهرمانان» نیز انتخاب شده‌است. آخرین قهرمانی وی مربوط به بازی‌های آسیایی دوحه است.

▪ مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ تایلند ▪ مدال برنز مسابقه‌های قهرمانی جهان ۱۹۹۹ یونان

▪ مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا ۱۹۹۹ چین

▪ مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ▪ مدال طلای مسابقات ستاره‌های جهان ۲۰۰۱ استرالیا

▪ مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان ▪ مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی جهان ۲۰۰۲ لهستان

▪ مدال طلای ستاره‌های جهان ۲۰۰۲ روسیه

▪ مدال طلای جایزه بزرگ ۲۰۰۲ نروژ

▪ مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۳ چین

▪ مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۳ کانادا

▪ مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن

▪ مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا ۲۰۰۵ امارات

▪ مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۵ قطر

▪ مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۶ دومینیکن

▪ مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه

حسین رضازاده در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد یونان برای کسب شهروندی یونان در ازای دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار را رد کرد همچنین تقاضای مشابه ترکیه را مبنی بر تغییر تابعیت خود به ترکیه و دریافت ۱۰ میلیون دلار پاداش در صورت قهرمانی در المپیک آتن و دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار رد کرد.

خداحافظی و انصراف از المپیک

۲ مرداد ۱۳۸۷ رضازاده از مسابقات رسمی خداحافظی کرد و به این ترتیب، شرکت او در المپیک پکن منتفی شد. علت انصراف وی از شرکت در المپیک، فشارهای سنگین تمرین در طول دهه اخیر اعلام شد. گفته شد که وی به دستور پزشکان از حضور در بازی‌های المپیک امتناع کرده است .در روزهای پیش از آن خبرهایی مبنی بر شرکت نکردن حسین رضازاده در آزمایش‌های دوپینگ منتشر شده بود و برخی رسانه‌ها نیز خداحافظی وی را غیر معمول دانستند.

۱ روز پس از کناره‌گیری رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری مشکلات عروقی را دلیل خداحافظی او دانست. اما ۲ روز پس از کناره گیری قضیه شکل دیگری به خود گرفت. ابراهیم نیرومند مشکلات جسمانی ناشی از بالا بودن فشار خون و قند خون را علت کناره گیری رضازاده دانست. اما در رسانه‌های مختلف دلایل مختلفی هم از زبان او منعکس شد:... رضازاده در تمرینات زود خسته می‌شد و به رکوردهای قبلی اش نمی‌رسید... نوسانات زیادی داشت و تا حدودی افسردگی هم گرفته بود. اما در همان زمان در مصاحبه‌ای که رضازاده با صدا و سیما داشت علت کناره گیری اش را آسیب دیدگی رباط صلیبی پا هنگام تمرین بیان کرد.

نام رضازاده در بین اسطوره های المپیک

کمیته حمل ونقل لندن در آستانه المپیک لندن ،در نقشه مترو ویژه لندن اقدام به نامگذاری ایستگاهها به نام اسطوره های المپیک نمود.در این نقشه اسامی بزرگانی چون حسین رضازاده، قهرمان و رکورددار فوق سنگین وزنه برداری المپیک در کنار بزرگانی چون نعیم سلیمان اوغلو، جان دیویس، واسلی آلکسیف و پیروس دیماس به چشم می‌خورد. ایستگاه جنوبی لندن ،بنام حسین رضازاده نامگذاری شده است.

این مطلب از گروه وب گردی است و فقط جنبه سرگرمی دارد.

کدخبر: 715601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟