ثبت‌نام دوره تخصصی «ژورنالیسم سینمایی» آغاز شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، ثبت‌نام اولین دوره تخصصی «ژورنالیسم سینمایی» انجمن سینمای جوانان ایران از امروز، 12 شهریورماه 1402 در پورتال «ژورنالیسم سینمایی» سایت انجمن سینمای جوانان ایران آغاز شد.

علاقه‌مندان به سینما و خبرنگاری در این حوزه از فرهنگ و هنر که قصد دارند به عنوان ژورنالیست فعالیت کنند، می‌توانند با مراجعه به نشانی «ژورنالیسم سینمایی» در این دوره ثبت‌نام و مقدمات آموزشی این حرفه تخصصی را فرا بگیرند و برای حضور در رسانه‌های رسمی فرهنگی و هنری آماده به کار شوند.

متقاضیان پس از ثبت‌نام و کسب نمره استاندارد از آزمون اولیه، می‌توانند در این دوره شرکت کنند و برترین هنرجویان و کارآموزان دوره به رسانه‌های معتبر خبری معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است، مدت زمان دوره تخصصی «ژورنالیسم سینمایی»، بالغ بر 6 ماه است.

سرفصل‌های دوره تخصصی «ژورنالیسم سینمایی» انجمن سینمای جوانان ایران عبارت اند از:

آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات سینمایی، خبرنگاری از مقدماتی تا پیشرفته، نقد و ری‌ویو نویسی آثار سینمایی، تاریخ سینمای ایران و جهان، مصاحبه، جریان‌شناسی سینما و رسانه، معرفی و بررسی جشنواره‌های موثر سینمایی داخلی و بین‌المللی، ژانر شناسی، گزارش‌نویسی و روایت‌گری، سوژه‌یابی و پرداخت، حقوق رسانه و… .

لازم به ذکر است که رسانه‌هایی چون، روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری مهر، موسسه رسانه‌ای وصف صبا، خبرگزاری کتاب (ایبنا)، خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری دانشجو و پایگاه خبری خبرنامه دانشجویان ایران با انجمن سینمای جوانان ایران در این دوره تخصصی برای آموزش و معرفی برای همکاری هنرجویان و کارآموزان، همکاری می‌کنند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟