سخنان متفاوت و تأثیرگذار شهاب حسینی پس از دریافت نشان شوالیه فرانسه + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 7.59M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

به گزارش رکنا، شهاب حسینی در مراسمی که شامگاه پنجشنبه (هشتم اسفند) در سفارت فرانسه برگزار شد، نشان شوالیه را از دست سفیر آن کشور در ایران دریافت کرد.

این بازیگر، در سخنرانی پس از دریافت نشان شوالیه، گفت: «به‌خاطر این شبِ زیبا، خدا را شکر می‌کنم. نام کشور فرانسه همیشه با هنر، ادبیات و فرهنگ عجین بوده است. من تاکنون، دو سفر به کشور فرانسه داشته‌ام و زیبایی‌های زیادی را دیدم.

همچنین خیلی خوشحال هستم که دو خواهرزاده نیمه‌فرانسوی دارم و با مردم فرانسه خویشاوند هستم. علاقه‌مند به آثار نویسنده بزرگ فرانسوی، اریک امانوئل اشمیت هستم و دو متن ایشان را کار کرده‌ام.

از وزارت فرهنگ فرانسه و جناب سفیر که بنده را مستحق و شایسته این مدال دانستند، تشکر می‌کنم. آرزوی من این است که بتوانم با عشقی که در هنر نهفته است، مردم جهان را به هم نزدیک‌تر و نزدیک‌تر بکنم. هر چند سیاست علاقمند به تفرقه و جدایی است، هنر می‌تواند باعث نزدیکی مردم جهان شود.

امیدوارم با عنوان شوالیه، بتوانم وظیفه هنری و انسانی خودم را انجام بدهم.»

تا کنون چهره‌های هنری و علمی ایران، چون محمدرضا شجریان، محمود حسابی، عباس کیارستمی، داریوش شایگان، لیلا حاتمی، یدالله رویایی، شهرام ناظری، محسن مخملباف، پری صابری، اصغر فرهادی، محمدعلی سپانلو و ... نشان شوالیه را دریافت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟