از بغض سخنگوی وزارت خارجه تا استقبال پرشور مخاطبان

به گزارش رکنا، به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، چهارمین روز از برگزاری جشنواره سینماحقیقت-پنجشنبه 21 آذر ماه- با استقبال پرشور مخاطبان همراه بود و صف های طویلی مقابل سالن ها شکل گرفت. مخاطبان بلیت در دست به صف ایستادند تا فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنند.

در این روز نیز همچون روزهای دیگر، چهره‌های مهمی پایشان به کاخ جشنواره باز شد و به تماشای برخی از آثار این دوره نشستند. سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، رحیم پورازغدی، خسرو سینایی، محسن امیریوسفی، مهرداد اسکویی و بسیاری دیگر از فیلمسازان و فعالان حوزه مستند از چهره‌هایی بودند که در ساعات مختلف به پردیس چارسو آمدند.

از دیگر اتفاقات جالب این روز، تقدیم یک مستند به کودکان بود. لقمان خالدی در نشست فیلم خبر مستند «شیب تند» این اثر را به همه کودکانی تقدیم کرد که پس از حوادث طبیعی سال جاری همچون سیل و زلزله روزهای نگرانی را سپری می کنند.

اهدای هدیه توسط یکی از شاگردان ضابطی جهرمی به او در مراسم بزرگداشتش اتفاق دیگری بود که به مذاق خیلی ها خوش آمد.

همچنین در این مراسم خسرو سینایی با حضور روی صحنه درباره منوچهر طیاب گفت: رابطه من با منوچهر طیاب به حدود 62 سال پیش باز می گردد، از زمانیکه در دانشگاه می نواختیم تا سفری که به اروپا داشتیم و سپس باهم شروع به تحصیل در رشته معماری کردیم، یادم هست سر امتحان ریاضی از روی دست یکدیگر می نوشتیم.

حسین ترابی هم در این مراسم به شوخی گفت: قسمت اعظم سینماگران پیشکسوت ما وقتی در جوانی به دانشگاه رفتند نمی خواستند سینما بخوانند اما احتمالا چون درس های دیگر سخت بوده است سینما را انتخاب می کردند.

ذوق و خوشحالی ابوذر امینی کارگردان افغانستانی مستند «کابل شهری در باد» هم حس خوشایندی برای مخاطبان این فیلم رقم زد. امینی که از حجم زیاد استقبال فارسی زبانان از فیلمش به وجد آمده بود از ایرانی‌های حاضر در جشنواره برای تماشای فیلمش تشکر کرد.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه که امروز برای تماشای فیلم «گلوله باران» به چارسو آمده بود بعد از تماشای این فیلم متاثر شد و با بغض سوالات خبرنگاران را پاسخ گفت. موسوی همچنین با حضور در غرفه بین‌الملل با اریک اشپیتزر مارلین، صدابردار اتریشی هم گپی زد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟