ابراهیم گلستان هم بازی ژان لوک گدار  شد

در جشنواره کن امسال برای دریافت جایزه «نخل طلای ویژه» به ژان لوک گدار برای فیلم «کتاب تصویر» میترا فراهانی، بعنوان یکی از تهیه‌کننده‌های این فیلم روی صحنه رفت و آن‌را دریافت کرد و از سوی ژان لوگ گدار، از جشنواره و داوران تشکر کرد.

در همان زمان نیز بسیاری از دیدن او روی صحنه سورپرایز شدند، و برایشان سئوال ایجاد شده بود. میترا فراهانی که مدتی است در اروپا به کار فیلمسازی مشغول است و فیلم «فی فی از خوشحالی زوزه می کشد» را در رابطه با بهمن محصص و آثارش ساخته بود، و جوایز زیادی هم درجشنواره ها بدست آورده بود، مدتی است بعنوان مدیرتولید اجرائی آخرین فیلم گدار «کتاب تصویری» فعالیت می‌کرد. ژان لوک‌گدار که خود به جشنواره کن نیامده بود، دو تهیه‌کننده خود، از جمله میترا فراهانی را به کن فرستاده بود.

مدتی است که میترا فراهانی خیلی بی سر و صدا در حال ساخت فیلمی با شرکت ژان لوک گدار، از سردمداران موج نو سینمای فرانسه و همچنین، ابراهیم گلستان، از سردمداران مهم موج نو سینمای ایران است. این ایده رودررو قراردادن، این دو فیلمساز، که هرکدام خصوصیات اخلاقی و هنری خاص خود را دارند، باعت کنجکاوی بسیاری از مشتاقان سینما خواهد شد که سینماگری از شرق در مقابل غول بزرگی از غرب چه چیزی برای روایت کردن در مقابل همدیگر دارند؟

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟