تایید صلاحیت سعید جلیلی برای انتخابات 1400

همان طور که پیش بینی می شد، سعید جلیلی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی شورای نگهبان برای نامزدی در انتخابات 1400 تایید صلاحیت شد.

به گزارش رکنا، سعید جلیلی یک سیاستمدار اصولگرا و دیپلمات ارشد است. او عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است. جلیلی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بود.

این نامزد انتخابات 1400 با شعار «حیات طیبه» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد شد و با کسب بیش از چهار میلیون رای سوم شد. او همچنین رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه ، مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبر معظم انقلاب و معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دوران  دفاع مقدس رزمنده بود و در این نبرد یکی از پاهایش قطع شد. جلیلی که به زبان‌های انگلیسی و عربی آشنایی دارد، دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است و هم اکنون در این دانشگاه به تدریس می پردازد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟