بالا گرفتن انتقادات از اسحاق جهانگیری در آستانه انتخابات 1400

انتخابات 1400 در تاریخ 28 خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش رکنا به نقل از ابتکار، سخنان دو روز پیش اسحاق جهانگیری در کلاب هاوس خبرساز شده است. عده ای معتقدند اظهارات او در واقع چراغ سبزی برای حضور در انتخابات بوده است.

این سخنان با واکنش اصولگرایان روبه‌رو شد و انتقادات زیادی از او صورت گرفته است.

جهانگیری در اتاق گفت‌وگوی کلاب هاوس درباره ارز 4200 تومانی حرف زد. او تاکید کرد که تصمیم جمعی تیم اقتصادی دولت را اعلام کرده است و او در این باره به تنهایی تصمیم نگرفته است.

معاون اول رییس جمهور درباره بحث اختیاراتش در دولت و اظهارات بحث برانگیزی که چند سال پیش بیان کرده بود اینگونه توضیح داد: «درباره مطلبی که درباره منشی گفتم اولین کسی که سوال کرد آقای رئیس‌جمهور بود. به آقای روحانی گفتم من از یک موضوعی ناراحتم. رفتم در جلسه می‌بینم فردی به نام وزیر صنعت معرفی شده؛ در حالی که خبر نداشتم، اما صنعتگران از من توقع داشتند و می‌گفتند یک کسی که تحصیلاتش الهیات است، باید وزیر صنعت شود؟ من هم در پاسخ، آن حرف‌ها را زدم. آن جا به استعاره گفتم یک منشی هم نمی‌توانم عوض کنم.»

او همچنین توضیحاتی درباره اتهامات برادرش مهدی جهانگیری داد و گفت: برادر من که معاون من نبوده است. من اصلا به این پرونده ورود پیدا نکردم. قاضی پرونده آقایان صلواتی و زرگر بودند که معروف هستند به دقیق‌بودن. روند پرونده دارد قانونی طی می‌شود. از آقای رئیسی بپرسید چیزی جز برخورد عادلانه درباره این پرونده گفته‌ام.

انتقادات اصولگرایان

کل سخنان جهانگیری خیلی به مذاق اصولگرایان خوش نیامده و انتقاداتی از او کرده اند.

رضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران درباره سخنان جهانگیری گفت: «دولتمردان هشت سال کل کشور را در اختیار داشتند و درست نیست که بعد از هشت سال بگویند که مشکلات کشور به دلیل اقدامات دولت گذشته است و قطعاً همه مردم با این ادعای عجیب دولتمردان مخالف هستند.»

رئیس مجمع نمایندگان تهران افزود: خوب است جهانگیری تبلیغات انتخاباتی روحانی را به یاد بیاورد که در آن مقطع به مردم وعده می‌داد که ما چنان رونقی در کشور ایجاد خواهیم کرد که هیچیک از مردم نیازی به حمایت نهادهایی چون کمیته امداد و دریافت یارانه نداشته باشند. بنده به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم که حتماً نوار تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را گوش دهد و بداند که مردم آن وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند.

اردشیر مطهری دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره گفت: «آقای جهانگیری نباید منت سر مردم بگذارد چرا که او منت‌دار ثروتی است که برادرش به دست آورده است. این در حالی است که او به دلیل کوتاهی‌ها و ترک‌فعل‌هایی که به عنوان معاون اول رئیس جمهور در طول هشت سال اخیر داشته بایستی به زودی در قوه قضاییه پاسخگو باشد.»

او افزود: متاسفانه بیشترین رانت و فساد در طول دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب مربوط به دولت بی‌تدبیر و ناامید حسن روحانی و معاون اولی اسحاق جهانگیری است؛ مردم ما بیشترین مشکلات و خالی بودن سفره‌هایشان را و ضعف اقتصاد را در دولت فعلی دیده‌اند.

سید مهدی هاشمی از فعالان سیاسی اصولگرا و از اعضای دولت احمدی نژاد با بیان این که جهانگیری باید از مردم عذرخواهی کند، گفت: افرادی مانند آقای جهانگیری که در پایان فعالیت دولت هستند، به دنبال رتوش کردن کارنامه خود می‌باشند، زیرا آنها ناکارآمدی و عدم تحقق شعارهایی که می‌دادند را به فراموشی سپرده ‌و تازه به فکر افتاده‌اند تا با مطرح کردن موضوعات مختلف به فرافکنی بپردازند.

او افزود: «جهانگیری در حال دست و پا زدن برای روی کار آوردن دولت سوم آقای روحانی هستند.»

سردار حسین دهقان نیز که خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری است از جهانگیری به خاطر مصوبه ارز 4200 تومانی انتقاد کرد و گفت: «ما الان چندین سال که گرفتار دلار آقای جهانگیری هستیم بالاخره آقای جهانگیری اگر تصمیم گرفته باید اعلام کند که چرا این تصمیم را گرفته است.»

او افزود: «دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به پای آقای جهانگیری نوشته شده است. آقای جهانگیری که شما اختیار ندارید پس چرا معاون اول مانده‌اید؟ این را جواب بدهید که چطور کسی که هیچ خاصیتی ندارد پس چرا عمر خود را تلف می‌کند و جایی را اشغال کرده که شاید اگر فرد دیگری می‌بود می‌توانست کاری کند.‌»

منبع: ابتکار

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟