دستکاری در بودجه / امضای ۸۰ نماینده برای شکایت از هیات‌رئیسه مجلس

به گزارش رکنا، کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس ، در رابطه با ادعا یک نماینده مبنی بر تخلف هیات رئیسه در احکام بودجه 1400 پس از تصویب آن در صحن گفت: درجایگاه اعضای کمیسیون تلفیق امین مجلس بودیم، چند ماه به صورت شبانه روزی بر روی بودجه کار کردیم اما نهایتا جداول در ۲۵فروردین با تاخیر به دولت ارسال شد و همچنین در برخی از احکام بودجه تغییراتی صورت گرفته بود که با آنچه که نمایندگان به تصویب رسانده بودند، تفاوت داشت.

کاظم دلخوش ادامه داد: اعتقادمان بر این است بودجه نوشته شده و به تصویب رسیده توسط مجلس با بودجه ای که به دولت ارجاع شد تفاوت دارد. از هئیت رییسه درخواست کردیم تا این موضوع را بررسی کند و نتیجه را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود : حدود۸۰ نفر از نمایندگان طرح شکایتی را به امضا رساندند و از هیئت رییسه توضیحات لازم را درخواست کردند که چرا برخی از احکام بودجه جابه‌جا شده است.

دلخوش در رابطه با این بحث که آیا این تغییرات در ادوار مجلس مرسوم است، گفت: خیر چنین تخلفی مرسوم نیست، تیمی که پس از تصویب، بودجه را تنظیم کرده است احکام را مورد دستکاری قرار داده و این باید مشخص شود. چنین دستکاری در بودجه سابقه نداشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 680738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟