اولین دستور بایدن برای بررسی اثر تحریم‌ها

به گزارش رکنا، رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از دستوری که پنجشنبه صادر کرده خواستار بررسی اثر تحریم‌های یکجانبه و چند جانبه بر مبارزه کشورها با بیماری « کووید-19 » شده است.
سندی که روی کاخ سفید قرار گرفته «رهبری جهانی آمریکا برای تقویت مبارزه بین‌المللی با کووید-۱۹ و تقویت آمادگی زیستی و ایمنی جهانی» نام گرفته است.
یکی از بخش‌های این سند به «کاهش تحریم‌ها»، در ارتباط با کووید-۱۹ اختصاص یافته است. بایدن دستور داده وزارتخانه‌های خارجه، خزانه‌داری و بازرگانی و نهادهای زیرمجموعه وزارت بهداشت و همچنین «نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی» (USAID) به بررسی تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تحریم‌های چندجانبه پرداخته و ارزیابی خود را درباره اینکه آیا این تحریم‌ها مانع مبارزه با کرونا می‌شوند یا خیر به او ارائه دهند.
بایدن از این مشاورانش خواسته توصیه‌هایی را در این خصوص و درباره اینکه آیا نیازی به تغییر رویکردها وجود دارد یا خیر به او ارائه دهند.
در خصوص ایران، تیم بایدن تا کنون توضیحاتی به صورت پراکنده درباره سیاست‌های دولت جدید آمریکا درباره تحریم‌ها علیه تهران ارائه کرده‌اند.
پیش از این «ژانت یلن»، گزینه پیشنهادی « جو بایدن » برای تصدی ریاست وزارت خزانه‌داری آمریکا هم توضیحاتی درباره سیاست‌های دولت جدید آمریکا در خصوص تحریم‌ها علیه ایران ارائه کرده بود.
یلن در پاسخ مکتوب خود خطاب به نمایندگان سنا نوشته بود: «یلن در ادامه می‌نویسد: «ایران تنها در صورت رعایت محددیت‌های هسته‌ای از رفع تحریم‌ها بهرمند خواهد شد.»
گزینه پیشنهادی بایدن برای تصدی سمت وزیر خزانه‌داری در ادامه تصریح کرده دولت جو بایدن و معاونش، «کامالا هریس» رویه اعمال تحریم علیه ایران به بهانه‌های ساختگی مانند حقوق بشر یا ادعاهای حمایت از «تروریسم» را ادامه خواهد داد.
وی نوشته است: «دولت بایدن هریس، سیاست حفظ و اعمال تحریم‌ علیه موسسات ایرانی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند را ادامه خواهد داد و به ارزیابی ابزارهای لازم برای مبارزه با حامیان تروریسم دولتی خواهد پرداخت.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟