غیرفعال شدن گمرکات در آبادان ۲۰ هزار فرصت شغلی را از بین برده است

به گزارش رکنا، سید مجتبی محفوظی در تذکری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد گفت: چرا باید با داشتن سه گمرک در آبادان شاهد غیرفعال بودن این گمرکات باشیم که باعث شده در این وضع بد اقتصادی ۲۰ هزار فرصت شغلی را هم از دست بدهیم. فعال شدن گمرکات امنیت را به نقطه صفر مرزی آن هم در شهرستان آبادان که مهم‌ترین نقطه مرزی کشور است باز می‌گرداند.

محفوظی در تذکری دیگر به وزیر نیرو نیز گفت: دشمنی شما با آب و کشاورزی خوزستان چیست؟ چرا باید از سرچشمه‌ها به سمت استان‌های کویری برود. این همه سد که ما را در تابستان تشنه و در زمستان به زیر آب می‌برد به چه دلیل است؟ فلسفه وجودی این سدها اگر به درد نمی‌خورد چیست؟

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا باید شاهد مرگ تدریجی رودخانه ملی و زیبای بهمن شیر باشیم. چرا بهمن شیر لایروبی نمی‌شود؟با این وضعیت سه چهار سال بعد شاهد مرگ بهترین و زیباترین رودخانه کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز اظهار کرد: بهمن شیر بزرگترین پتانسیل گردشگری در جنوب خوزستان و جنوب کشور است چرا تاکنون شاهد هیچ گونه زیرساخت گردشگری در این منطقه بسیار مستعد نبودیم آن هم در حالی که پیش از کرونا روزانه ۱۸ هزار گردشگر از کشور همسایه عراق وارد می‌شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟