بایدن می‌خواهد آمریکا را به دوران قبل از ترامپ برگرداند / بین دو کشور بی‌اعتمادی زیادی وجود دارد که باید رفع شود.

به گزارش رکنا ، دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین در ابتدا در مورد سیاست خارجه ترامپ گفت: در واقع ریاست جمهوری جو بایدن نمایانگر تداوم و تغییر سیاست خارجی ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود. دوران ترامپ متفاوت بود و ریاست جمهوری وی بیشتر نمایان‌گر یک تغییر چشمگیر در سبک روسای‌جمهور اخیر ایالات متحده بود. اما تغییر واقعی در هدف یا اهداف کلی را نشان نمی‌داد.

وی ادامه داد: ترامپ هرگز از این ایده که ایالات متحده باید از نظر نظامی قدرتمندترین کشور در جهان باقی بماند، دور نشد. در عوض، ریاست جمهوری او بیشتر به سبک و سیاق شخصی او مربوط بود.

وی خودرای ویک جانبه عمل می‌کرد، اوعلاقه چندانی به اقدامات چندجانبه و چند جانبه‌گرایی نداشت و فکر می‌کرد ایالات متحده بیشتر می‌تواند با استفاده از قدرت اقتصادی خود و فشار بر کشورها به اهداف خود برسد. وی همچنین به دنبال اجرایی کردن ملی‌گرایی ایالات متحده بود اما نکته قابل تامل در دوران ترامپ نادیده انگاشتن دیپلماسی بود.

بایدن می‌خواهد آمریکا را به دوران قبل از ترامپ برگرداند

استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین در مورد سیاست خارجه بایدن نیز گفت: بایدن تلاش خواهد کرد تا ایالات متحده را به یک دوره یا رویکرد قبل از ترامپ بازگرداند و در انجام این کار موفقیت‌هایی کسب خواهد کرد. با این وجود، جهان و موقعیت ایالات متحده در آن طی چهار سال تغییر کرده است.

وی درباره احیای روابط آمریکا با اروپا گفت: بایدن رابطه و همکاری بیشتری با متحدان ایجاد خواهد کرد و از ابزارهای دیپلماتیک بیشتری استفاده خواهد کرد، اما کماکان حس ملی گرایی وجود دارد. در کوتاه مدت من تغییر عمده‌ای در روابط خاورمیانه - ایالات متحده یا آمریکا و ایران نمی‌بینم.

بازگشت بایدن به برجام در کوتاه‌مدت رخ نمی‌دهد

شولتز در مورد احتمال بازگشت آمریکا به برجام گفت: بایدن مایل به مذاکره مجدد و احتمالاً بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای با ایران است، اما این توافق به صورت خودکار احیا نخواهد شد و لزوماً در کوتاه مدت روابط بین این دو کشور را تغییر نخواهد داد. بین دو کشور اختلافات تاریخی و بی‌اعتمادی زیادی وجود دارد که باید رفع شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟