بایدن دستورات اجرایی ترامپ را لغو می کند

به گزارش رکنا،جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا بی اثر کردن دستورات اجرایی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را در راس اقدامات خود قرار داده است.

او قصد دارد به سرعت دستورات اجرایی که ترامپ صادر کرده است را لغو کند. بایدن پیشتر گفته بود در نخستین روز ریاست جمهوری خود دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع ۱۳ کشور جهان که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند به آمریکا را لغو کند.

او گفته بود «در روز اول، من به تحریم غیرقانونی علیه مسلمانان که توسط ترامپ وضع شد، پایان خواهم داد. جوامع مسلمان اولین کسانی هستند که توهین دونالد ترامپ به جوامع سیاه و قهوه‌ای در این کشور را احساس می‌کنند.».

دونالد ترامپ اندکی پس از روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷، با صدور یک دستور اجرایی، ورود مسافران از هفت کشور مسلمان به آمریکا را ممنوع کرد. این دستور در همان زمان با انتقادات مردمی و دموکرات‌ها همراه بود. وی ابتدا محدودیت‌های سفر علیه کشور‌های ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن اعمال کرد و سپس آن را به برخی دیگر از کشور‌ها همچون ونزوئلا، کره شمالی، نیجریه، سودان، میانمار افزایش داد.

دولت ترامپ در میان چالش‌های حقوقی چندین بار این دستور را بازنگری کرد و دادگاه عالی نسخه‌ای از آن را در سال ۲۰۱۸ تایید کرد.

از دیگر دستورات اجرایی ترامپ، «تحمل صفر» بود که ورود مهاجران غیرقانونی از مرز‌های جنوبی آمریکا را متوقف کرد و در اقدامی بی رحمانه ضمن زندانی کردن مهاجران، آن‌ها را از فرزندانشان جدا کرد؛ اقدامی که همچنان به معضلی برای بخش مهاجرت آمریکا تبدیل شده است.

به گفته کارشناسان سیاسی، این ممنوعیت‌ها به راحتی قابل لغو هستند، زیرا با دستور اجرایی و اعلامیه ریاست جمهوری صادر شده اند، اما دادخواست‌های محافظه کاران می‌تواند روند را به تعویق بیندازد.

بایدن همچنین در ماه اکتبر اعلام کرد قانون گذاران را برای وضع قوانینی جهت مبارزه با جرایم خشونت بار تحت فشار قرار می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟