ماجرای زندانی شدن ترامپ بعد از انتخابات آمریکا + جزئیات

در حالی که یک روز بیشتر تا انتخابات آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) امریکا زمان باقی نمانده است، هفته‌نامه امریکایی «نیویورکر» در گزارشی به تشریح علت علت اصلی واهمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا از شکست در انتخابات آتی پرداخت.

پایان ناخوشایند خوش‌ شانسی در فرار از قانون

طبق این گزارش، ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری چهارساله خود از یک مورد استیضاح، ۲۶ اتهام سوء رفتار جنسی و حدود چهار هزار دادخواست گریخته است و در صورت پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها، احتمال می‌رود این خوش‌شانسی ترامپ پایان بی‌رحمانه‌ای برای وی داشته باشد.

این گزارش در توضیح تلاش بی‌وقفه ترامپ در روزهای نهایی رقابت‌های انتخاباتی نوشت، رئیس‌جمهور ناامید شده است و در حالیکه احساس می‌کند، زمان رو به پایان است، از مشاورانش درخواست کرده تا لیستی از گزینه‌های سیاسی وی تهیه کنند.

احتمال تکرار سناریوی نیکسون برای ترامپ

این روزنامه امریکایی سپس در بخشی از گزارش خود به رسوایی واترگیت و وادار شدن «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهور وقت امریکا به استعفا اشاره کرد و نوشت، سقوط نیکسون در تابستان ۱۹۷۴ در پی افشای رسوایی واترگیت یکی از چشمگیرترین وقایع در تاریخ امریکا محسوب می‌شود.

در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آن زمان، تعدادی از مأموران «اف بی‌آی» وارد ساختمان هتل واترگیت در «واشنگتن دی سی»، محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات شدند و دستگاههای شنود کار گذاشتند، سپس اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به سرقت بردند و افشای این وقایع که به رسوایی واترگیت معروف است، گمانه‌زنی‌ها درباره استیضاح نیکسون را افزایش داد و در نهایت ریچارد نیکسون مجبور به استعفا شد.

طبق این گزارش، در پی استعفای نیکسون، ۲۹ فرد نزدیک به دولت نیکسون متهم شدند و چند تن از دستیاران و مشاوران ارشد وی از جمله «جان میچل» دادستان کل امریکا به زندان افتادند ولی خود نیسکون از پیگرد قانونی نجات یافت زیرا «جرالد فورد» جانشین وی، در سپتامبر ۱۹۷۴ نیکسون را عفو کرد.

آیا ترامپ زندانی می‌شود؟

نیویورکر سپس وقایع زمان ریاست‌جمهوری نیکسون را به حال و هوای امروز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا مرتبط کرد و نوشت، هیچ رئیس‌جمهور امریکایی تاکنون به جرم کیفری متهم نشده است اما ترامپ که برای حفظ کاخ سفید مبارزه می‌کند به همراه اطرافیانش می‌دانند که اگر در انتخابات شکست بخورد، پیش فرض مصونیت در دوران ریاست‌جمهوری از بین خواهد رفت.

این روزنامه امریکایی سپس اینگونه ادامه داد، باتوجه به اینکه بیش از ۱۰ پرونده علیه ترامپ در جریان است، احتمالاً رئیس‌جمهور امریکا پایان خطرناکی را در صورت باخت در انتخابات برای خود تصور می‌کند که حتی خطرناک‌تر از آن چیزی است که پیش روی نیکسون قرار گرفته بود.

«مایکل بسکلوس» مورخ ریاست‌جمهوری امریکا درباره ترامپ اینگونه گفته است: «اگر (در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰) شکست بخورد، با موقعیتی مشابه زمان استعفای نیکسون، مواجه خواهید بود».

ترامپ با پرونده‌ای قطور از اتهامات قضایی

طبق گزارش نیویورکر، ترامپ با موفقیت از یک استیضاح، دو طلاق، شش مورد ورشکستگی، ۲۶ اتهام سوء رفتار جنسی و چهار هزار پرونده قضایی گریخته است. کمتر کسی وجود دارد که با مکر و حیله توانسته باشد از پیامدهای چنین اتهاماتی فرار کند و احتمال می‌رود که این اندازه خوش‌شانسی احتمالاً با پیروزی بایدن، پایان بی‌رحمانه‌ای داشته باشد.

این گزارش در ادامه نوشت، حتی اگر ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، در دوران دوم ریاست‌جمهوری وی، تهدیدات حقوقی و مالی زیادی علیه وی نمایان خواهد شد.

ترامپ چه رئیس‌جمهور شود چه نشود، با دردسر روبه‌روست

نیویورکر در خصوص تهدیدات حقوقی و مالی که متوجه ترامپ است، نوشت، دو مورد از تحقیقات در خصوص ترامپ توسط مقام‌های قدرتمند ایالتی و شهری نیویورک در حال پیگیری است و «سایرس ونس» دادستان منطقه منهتن و «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک به طور مستقل در حال پیگیری اتهامات قضایی مربوط به فعالیت‌های تجاری ترامپ قبل از ریاست‌جمهوری‌اش می‌باشند و از آنجایی که حوزه قضایی آنها خارج از قلمرو فدرال است، هرگونه کیفرخواست یا محکومیت ناشی از اقدامات آنها، شامل عفو رئیس‌جمهور نمی‌شود.

در بخشی از این گزارش مبسوط نیز به معضلاتی که ترامپ در صورت پیروزی یا شکست در خصوص مسائل مربوط به فرارهای مالیاتی و بخشودگی بدهی‌های بانکی وی روبه‌رو است، اشاره شده و آمده که ترامپ در دوران دوم ریاست‌جمهوری نیز در صورت عدم رسیدگی به این مسائل همچنان دچار دردسر خواهد بود.

مری ترامپ: دونالد رئیس‌جمهور نشود، تحت پیگرد قرار می‌گیرد

این گزارش سپس با اشاره به موارد مذکور در خصوص هراس‌های ترامپ از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا توضیح داد، در تمامی دوران مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰، نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهد که ترامپ از بایدن عقب‌تر قرار گرفته است و «مری ترامپ» برادرزاده وی که یک روانشناس بالینی و نویسنده کتاب «بیش از حد اما همیشه ناکافی: چگونه خانواده ما فاجعه‌بارترین مرد در جهان را خلق کرد» است، در خصوص نگرانی‌های ترامپ از شکست در انتخابات گفت: «او می‌داند که اگر نتواند همچنان روی کار باقی بماند، بشدت به دردسر خواهد افتاد. من معتقدم که وی تحت پیگیرد قرار می‌گیرد زیرا گستردگی جرم و جنایات وی غیرقابل انکار به نظر می‌رسد. حتی اگر (رسیدگی به جنایات ترامپ) در سطح فدرال رخ ندهد، باید در سطح ایالتی رخ دهد».

وی همچنین تأکید کرده بود که شخصیت خودشیفته ترامپ به گونه‌ای است که تاب شکست در نظرسنجی‌ها را ندارد و توضیح داد که در خانواده ترامپ «شکست به معنای واقعی کلمه همچون محکومیت اعدام است».

ترامپ به دنبال فرار از رویارویی با قانون است

از طرف دیگر، «باربارا رس» نویسنده کتاب «برج از دروغ‌ها» به ۱۸ سال زمانی اشاره کرد که بر روی توسعه و مدیریت پروژه‌های ساخت‌وساز برای ترامپ کار می‌کرده است و تأکید کرد که بر این باور است که ترامپ بیشتر به دنبال آن است که با پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری از مواجهه با قانون فرار کند.

وی در این خصوص گفت: «یکی از دلایلی که وی (ترامپ) دیوانه‌وار به دنبال پیروزی (در انتخابات) است، تمام این گمانه‌زنی‌هایی است که دادستان‌ها به دنبال وی هستند. این یک شبح بسیار ترسناک است».

ترامپ شکست بخورد، امریکا را ترک می‌کند

طبق محاسبات باربارا اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، «هرگز چنین چیزی را تصدیق نخواهد کرد و او کشور را ترک خواهد کرد. ترامپ احتمالاً در یکی از ساختمان‌های خود در یک کشور دیگر ادامه زندگی می‌دهد. او از هر کجایی می‌تواند تجارت خود را انجام دهد.»

ترامپ شکست بخورد، مدعی تقلب در انتخابات می‌شود

«مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ در خصوص اینکه ترامپ به هیچ عنوان قصد پذیرفتن شکست در انتخابات را ندارد، گفت: «وی تسلیم نمی‌شود، هرگز و اصلاً. من فکر می‌کنم او اعتبار آراء تمامی ایالاتی که در آن شکست خورده را به چالش می‌کشد و مدعی تقلب انتخاباتی می‌شود و به دنبال تضعیف روند (انتخابات) و بی‌اعتبار کردن آن است».

کوهن تصریح کرد که شتاب اخیر ترامپ برای تأیید «امی برت» بعنوان قاضی دیوان عالی امریکا تاحدودی به این امید بوده است که بیشتر قضات دیوان عالی در صورت جنجالی شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، از او جانبداری کنند.

ترامپ رئیس‌جمهور شود یا خیر، منبع هرج و مرج و تفرقه است

نیویورکر در پایان گزارش خود در خصوص چشم‌انداز انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نوشت، «لاورنس داگلاس» استاد حقوق کالج آمهرست و نویسنده کتابی درباره ترامپ با عنوان «آیا او می‌رود؟» پیش‌بینی کرد که ترامپ چه برای دور دوم رئیس‌جمهور شود یا خیر، همچنان «منبع هرج و مرج و تفرقه در کشور خواهد بود».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟