افشاگری سخنگوی سابق کاخ سفید / او از من خواست خودم را در اختیار کیم جونگ اون بزارم !

به گزارش رکنا،سخنگوی سابق کاخ سفید ادعا کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به چشمک زدن رهبر کره شمالی به او، پیشنهاد کرده که با سفر به این کشور به حل مسائل فیمابین کمک کند.

سارا ساندرز، سخنگوی سابق کاخ سفید در بخشی از کتاب خاطرات خود که توسط نشریه گاردین منتشر شده به روایت دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور پرداخته و نقل کرده:«در جریان این نشست با هم چشم توی چشم شدیم، کیم سری تکان داد و چشمکی به من زد.» خانم ساندرز در ادامه روایت خود نوشته که به شدت از این رفتار رهبر کره شمالی «شوکه» شده و سریع سرش را به پایین انداخته و به نوشتن مذاکرات دو طرف ادامه داده ولی مدام پیش خودش تکرار کرده: «یکهو چی شد؟ واقعا منظور اون با من بود؟»

سخنگوی سابق کاخ سفید نوشته که این اتفاق را در مسیر بازگشت با لیموزین مخصوص رئیس جمهوری برای آقای ترامپ و جان کلی که آن زمان رئیس دفتر ریاست جمهوری بوده، تعریف کرده است. بنا بر ادعای خانم ساندرز، آقای ترامپ در واکنش به این اتفاق به او گفته: «اون می‌خواسته مُخ تو را بزند، آره، لعنتی! می‌خواسته مُخِت رو بزنه.» در مقابل او گفته که «لطفا بَس کنید آقا.»

اما به نقل از سخنگوی سابق کاخ سفید، آقای ترامپ ادامه داده:« راستش سارا، این هم راه حلی است برای مسائل موجود، بیا یک سَر برو کره شمالی و این یک کار رو به خاطر تیممون بکن، درسته دل شوهر و فرزندانت برات تنگ می‌شه ولی عوضش تو بدل به قهرمان ملی می‌شی.»

خانم ساندرز نوشته که پس از گفتن این جمله، آقای ترامپ و کلی «زدند زیر قهقهه.»

دیدار سنگاپور اولین دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بود که در ژوئن سال ۲۰۱۸ برگزار شد. آنها تا کنون سه بار یکدیگر را ملاقات کرده‌اند.

آقای رامپ در سپتامبر سال ۲۰۱۸ مدعی شد که او و رهبر کره شمالی «عاشق» یکدیگر شده‌اند و از آقای کیم «نامه‌های بسیار زیبا» دریافت کرده است. در مقابل «باب وودوارد» نویسنده کتاب «خشم» نیز از آقای کیم روایت کرده که «رابطه من و ترامپ درست شبیه فیلم‌های تخیلی است.»

با این همه دو کشور هنوز نتوانسته‌اند در مورد خواست‌های متقابل خود مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و نیز لغو تحریم‌های این کشور گام‌های عملی بردارند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟