توقیف نفتکش انگلیسی پاسخ قاطع سپاه به یک دزدی دریایی بود

به گزارش رکنا، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با گرامی‌داشت سالروز حماسه ۲۸ تیر که منجر به توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس شد، گفت:رزمندگان دریادل منطقه یکم نیروی دریایی سپاه اقدام دزدی دریایی نفتکش ایرانی را با جدیت و قاطعیت تمام پاسخ دادند.

سردار عباس غلامشاهی افزود: دشمنان ایران بدانند که ما در خلیج همیشه فارس خواب را بر آن‌ها حرام می‌کنیم و همیشه مدافع ارزش‌ها و منافع ملی خود هستیم و نمی‌گذاریم بیگانگان در آب‌های سرزمینی ما جولان بدهند.

توقیف کشتی ایرانی در جبل‌الطارق

او گفت:در شرایطی که انگلیسی‌ها در تنگه جبل‌الطارق نفتکش ما را به تعبیر مقام معظم رهبری دزدیده بودند، در کمتر از ۷۲ ساعت با پاسخ قاطع و محکم دریا دلان غیور منطقه یکم نیروی دریایی سپاه مواجه شدند و نفتکش انگلیسی Stina Bulk را با وجود اسکورت نیروی دریایی سلطنتی انگلستان در خلیج فارس محاصره و توقیف کردیم.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه افزود: این کار باعث برهم خوردن معادلات و محاسبات آن‌ها در روابط بین‌المللی شد و هیمنه پوشالی آن‌ها در برابر چشم جهانیان فرو ریخت و توان رزم و اقتدار دلیرمردان سروقامت دریایی سپاه در عالم طنین‌انداز شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟