واکنش سفارت ایران در کویت به پخش یک کلیپ جنجالی در باره قرنطینه کرونایی

به گزارش رکنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت در اطلاعیه‌ای به انتشار گسترده کلیپ یکی از هموطنان مقیم کویت که به شرایط نابسامان قرنطینه معترض است، واکنش نشان داد.

اطلاعیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت به شرح ذیل است:

با توجه به انتشار گسترده کلیپ یکی از هموطنان مقیم کویت که به شرایط نابسامان قرنطینه معترض است نظر هموطنان عزیز مقیم کویت و همه عزیزان پیگیر را به موارد ذیل جلب می نماییم.

۱- متعاقب ابتلای تعدادی از مقیمین غیر ایرانی به کرونا در کویت، محل اقامت آنان که متاسفانه یک مجتمع مشترک مجردی غیر بهداشتی و شامل اتباع هندی، مصری، بنگالی، پاکستانی، ایرانی و غیره بوده است در راستای پروتکل وزارت بهداشت کویت مورد بررسی و از کلبه ساکنین آن مجتمع مسکونی در منطقه دسمان شرق تست کرونا گرفته شد. بنا بر اطلاعیه وزارت بهداشت کویت ۳۸ نفر آنان مبتلا به کرونا در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته و ۵۴۰ نقر دیگر بالاجبار از مجتمع مذکور خارج و ملزم به گذراندن قرنطینه ۱۴ روزه در یک کمپ خارج شهر شده اند.

۲- بخش کنسولی سفارت به محض دریافت کلیپ، تماس ها و پیگیری های خود را با بخش های ذیربط وزارت خارجه و بهداشت برقرار نمود. بنا به گفته مقامات مسئول کلیپ منتشره مربوط به ساعات اولیه قرنطینه بوده و شرکت تامین کننده مواد بهداشتی و غذایی مکلف به تامین نیازهای اماکن قرنطینه شده است.

۳- سفارت بر تامین مواد بهداشتی و غذایی هموطنان قرنطینه شده مصر است و پیشنهاد اعزام نماینده سفارت به محل قرنطینه را به مقامات مسئول ارائه داده و همچنان در حال پیگیری است.

۴ - با پیگیری های بعمل آمده و بر اساس آخرین اطلاع دریافتی مقرر شده است افراد قرنطینه شده(ایرانی و غیر ایرانی) به مکان مناسب تری نقل مکان نمایند.

۴- با توجه به وضعیت حساس و شرایط اضطراری حاکم بر کویت که دوسوم جمعیت کشور را نیروهای خارجی تشکیل می دهند، جلوگیری از شیوع کرونا در بین هموطنان مقیم جزئی از وظایف قطعی نمایندگی بوده، در عین حال سفارت جمهوری اسلامی خود را موظف به پیگیری مطالبات هموطنان عزیز می داند و بار دیگر از هموطنان می خواهد صحت و سقم مطالب منتشره در فضای مجازی را از طریق مراجع و منابع موثق راستی آزمایی کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران-کویت برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟