اطلاعیه سفارت ایران در مسکو در پی مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از دانشجویان ایرانی

به گزارش رکنا٬ سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در پی مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از دانشجویان ایرانی در مسکو اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه خطاب به ایرانیان مقیم روسیه آمده است: با توجه به انتشار اخباری مبنی بر مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از دانشجویان ایرانی ساکن در مسکو، ضمن توصیه به دانشجویان و ایرانیان مقیم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی و مقررات و قوانین وضع شده از سوی دولت روسیه در این خصوص، از همه اتباع ایرانی مقیم در فدراسیون روسیه درخواست می‌شود در صورت مثبت اعلام شدن تست آنها با حفظ خونسردی مراتب را به این سفارت به منظور ارائه مساعدت‌های لازم اعلام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن اطمینان به خانواده‌های این عزیزان بر مبنای وظایف قانونی و انسانی خود پیگیرهای لازم را برای رسیدگی به وضعیت این افراد از مراجع ذیربط قانونی انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است،تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به ۵ هزار و ۳۸۹ نفر رسیده است. در بین مبتلایان جدید٬ یک دانشجوی ایرانی دانشگاه ملی مسکو نیز هست که با همکاری و هماهنگی سفارت ایران در یکی از مراکز قرنطینه مسکو به سر می‌برد.

سفارت ایران همچنین پیمایش دانشجویان و وضعیت آنها را به صورت منظم مورد بررسی قرار می‌دهد.

براساس آخرین آمار٬ تاکنون ۴۵ نفر در روسیه بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. تعدادی هم بهبود یافته‌اند٬ ولی بیش از ۱۲۴ هزار نفر به عنوان مظنونان ابتلا به ویروس تحت نظر قرار دارند.

شورای دولتی مبارزه با کرونا اعلام کرده که طرح قرنطینه خانگی حداقل تا ۱۱ اردیبهشت در روسیه ادامه خواهد یافت.

یک مقام وزارت بهداشت روسیه هم در این زمینه اعلام کرد طبق آمارها ۲۵ درصد افرادی که در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند٬ هیچ نوع علائمی از این بیماری نداشته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟