مطهری: ته دلم خیلی راضی نیستم اما به دلیل مصلحت کشور باید در انتخابات شرکت کنیم

به گزارش رکنا، علی مطهری با حضور در حسینیه ارشاد رأی حضور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بین کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افراد معتدل و خوش‌فکر هم وجود دارد و باید تلاش کنیم که به آنها رأی دهیم تا مجلس خوبی تشکیل شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما بابت رد صلاحیت در این دوره از انتخابات گله مند هستید گفت: بالاخره ته دلم خیلی راضی نیستم اما به دلیل مصلحت کشور باید در انتخابات شرکت کنیم و خود بنده هم مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات چگونه بوده است گفت: بنده هنوز همه حوزه‌های انتخابی را ندیده‌ام اما میزان مشارکت نسبت به دوره‌های قبل از انتخابات کمتر است. اما با وجود این باید کل کشور را دید تا معدل مشارکت در انتخابات مشخص شود.

مطهری ادامه داد: قطعاً مشارکت بالای مردم در انتخابات، همیشه پیام مهمی برای خارج از کشور دارد و پیام امروز حضور مردم در انتخابات نیز پیام مقاومت به آمریکا و غربی‌هاست.

وی‌با بیان اینکه عملکرد مجلس دهم خوب بود، گفت: متأسفانه مردم به عوامل بیرونی مجلس توجهی ندارند. این مجلس در خیلی از جاها می‌خواست کاری را انجام دهد اما دستور می‌آمد که صلاح نیست و این کار انجام نشود.

مطهری گفت: مجلس دهم می‌خواست برای بنزین تصمیم بگیرد، می‌خواست وزیر کشور را استیضاح کند اما اجازه ندادند.

وی افزود: مجلس دهم یک مجلس اصلاح‌طلب نبود و اکثریت اصول‌گرا بودند و اگر اکثریت مجلس دهم اصولگرا نبود، آقای لاریجانی رئیس مجلس نمی‌شد.

نماینده مردم تهران گفت: مجلس آینده قطعاً مجلس ایده‌آلی نخواهد بود چرا که گرایش‌های گوناگون در آن نیستند. در مجلس آینده شاید به حقوق شهروندی و آزادی بیان اهمیت کافی‌داده نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟