وقتی که رویترز آلت دست عربستان می‌شود !

به گزارش رکنا، امروز در سایه تحولات سریع منطقه خاورمیانه و در سایه پیشرفت محور مقاومت در مقابل محور آمریکایی که شامل صهیونیستها و سعودی ها و عربهای مرتجع است، به نظر می رسد رویترز و دیگر خبرگزاریهای غربی و در راس آنها امریکا گزینه دیگری برای جلوگیری از خسارتهای محور امریکا در پیش رو ندارند، مگر آنکه همان شیوه ننگین رسانه های سعودی و اماراتی در تعامل با محور مقاومت را در پیش بگیرند، شیوه ای که بسیار احمقانه است.

برخی تحلیلگران سیاسی و ناظران از بین رفتن اعتبار رویترز را به تزریق پول سعودی و اماراتی به این خبرگزاری ربط می دهند؛ همانگونه که چنین پولهایی به بسیاری از خبرگزاری ها و ماهواره ها و حتی مراکز پژوهشی و دانشگاه ها در غرب با هدف ترویج عادی سازی روابط تزریق می شود.

برخی دیگر نیز می گویند که تاثیر پول سعودی و اماراتی بر عملکرد رویترز از زمان شکست طرح آمریکایی اسراییلی سعودی در منطقه کاملا نمایان شده است. اما نباید از یاد ببریم که رویترز همچنان ابزاری برای خدمت به طرح غربی ها نه فقط در منطقه بلکه در تمام جهان است و پول سعودی اماراتی این مساله را تقویت کرد.

دیدگاه سوم دیگری نیز وجود دارد که حاکی از آن است که پول سعودی و اماراتی به طور کلی تاثیر گسترده ای بر عملکرد رویترز دارد؛ اما این پول سبب شد تا به اعتبار باقیمانده رویترز ضربه بزند؛ زیرا تبدیل به مرکزی برای نشر دروغگویی بویژه علیه محور مقاومت و ایران شد؛ چنانکه بسیاری از طرفها دیگر رویترز را به عنوان منبع صحیح اخبار نادیده می گیرند.

طی دوره گذشته رویترز دروغ های بسیاری به عنوان اخبار محور مقاومت و رهبران مقاومت در قالب گزارشهایی با منابع ناشناخته و حتی نویسنده ناشناس منتشر کرد تا از این طریق بتواند خسارتهای محور آمریکا را جبران و نیز در میان محور مقاومت شک و شبهه و سرشکستگی ایجاد کند.

برای آنکه به وضعیت اسفناکی که رویترز به آن دست یافته است، واقف شویم، از مخاطبان خود می خواهیم تا اخبار امروز خبرگزاری رویترز را مرور کنند و گزارش متعلق به حزب الله لبنان را بخوانند. عنوان این گزارش "حزب الله هدایت گروههای مسلح پس از کشته شدن قاسم سلیمانی را به عهده می گیرد" است. مخاطبان در این گزارش تاثیر پول عربستان و امارات و نیز نقش عربستان و رژیم اشغالگر و مزدوران داعشی و بعثی در تدوین این گزارش را احساس خواهند کرد.

این گزارش برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی عراق است که پس از شهادت سردار سلیمانی و المهندس بپا خاستند و تظاهرات میلیونی به منظور اخراج اشغالگران امریکایی و مزدورانش برگزار کردند؛ پارلمان عراق نیز به اخراج اشغالگران رای داد؛ مساله ای که برای مثلث شوم امریکایی اسراییلی و سعودی غیرمنتظره بود. این گزارش سعی کرد تا عراقی ها را نابالغ توصیف کند و اینکه آنها همواره به کمک دیگران نیاز دارند.

گزارش رویترز ما را به یاد حماقت های رسانه های سعودی و بعثی می اندازد، رویترزمی کوشد اینگونه وانمود کند که عراقی ها به دنبال انتقام خون شهید سردار سلیمانی و المهندس نیستند؛ بلکه هر کسی که خواهان انتقام است یا ایرانی است یا لبنانی. در حالی که تمام جهان شاهد بود که عراقی ها برای انتقام گیری حتی از ایرانیان نیز پیشی گرفتند؛ بهترین دلیل بر این مدعا آن است که پارلمان عراق به اخراج اشغالگران امریکایی از راههای مسالمت آمیز با اکثریت قاطع رای مثبت داد و در صورتی که امریکا مخالفت کند عراقی ها خود اخراج این نیروها را به عهده می گیرند. این امر را دولت عراق نیز تایید کرد. همچنین پیکر شهیدان در شهرهای کاظمیه و کربلا و نجف تشییع شد.

نکته قابل توجه آن است که رویترز معمولا هنگام انتشار گزارشهای مهم خود معمولا نام نویسنده و یا گردآورنده را ذکر می کند؛ اما در این گزارش به سبب دروغگویی های بی شمار نام نویسنده ذکر نشده است.

در زیر برای اطلاع بیشتر مخاطبان خود به مهمترین نکات و منابع این گزارش اشاره می کنیم:

ـ "حزب الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار است، نشست های فوری با سران گروههای مسلح عراقی به منظور یکپارچه کردن صفوف خود برای مقابله با خلا موجود بر اثر کشته شدن رهبر قدرتمندشان برگزار خواهد کرد، این امر را دو منبع که از این نشستها اطلاع دارند، به رویترز اطلاع دادند"

ـ "این دو منبع جزییات قابل توجهی ذکر نکردند، اما دو منبع دیگر تاکید کردند که حزب الله که آمریکا آن را یک سازمان تروریستی توصیف می کند، برای پر کردن خلائی که کشته شدن سلیمانی ایجاد کرد، وارد عمل می شود و خود هدایت گروههای مسلح را به عهده می گیرد".

ـ " تمام منابع در این گزارش به شرط عدم ذکر نامشان سخن گفتند؛ زیرا به فعالیتهای سیاسی حساسی دست میزنند که معمولا نامشان به صورت علنی مطرح نمی شود".

ـ "یکی از دو منبع عراقی گفت"

ـ "یک مسئول منطقه ای هوادار ایران گفت"

ـ "دو منبع عراقی گفتند"

ـ "رویترز نتوانست از تعداد نشستها و یا محل برگزاری آنها مطمئن شود"

ـ " منبعی گفت که این نشست ها در بیروت برگزار شد و منبع دیگری اظهارکرد که یا در بیروت و یا در ایران برگزار شده است".

ـ "این دو منبع گفتند که شیخ محمد الکوثرانی نماینده حزب الله در عراق است و نقش سلیمانی را ایفا می کند"

ـ "دو منبع عراقی گفتند"

ـ طبق گفته های دو منبع عراقی و یک رهبر شیعی عالی رتبه عراقی"

ـ "این رهبر شیعی گفت که الکوثرانی با گروههای مسلح ارتباط دارد"

ـ یکی از منابع عراقی نزدیک به گروههای مسلح گفت که الکوثرانی..."

ـ "منابع عراقی نزدیک به گروههای مسلح به رویترز گفتند"

ـ "یک منبع عراقی گفت"

ـ "یکی از منابع هوادار ایران که یک فرمانده نظامی است، گفت..."

ـ "این فرمانده افزود"

ـ " یک رهبر سیاسی عراقی گفت"

ـ " ... به گفته یک فرمانده عراقی شیعی برجسته".

ـ "طبق گفته منابع نزدیک به آنها"

اینها منابع رویترز است که دروغ گویی های بیشمار خود درباره "دخالت حزب الله در عراق" و قتل تظاهرکنندگان توسط "عناصر مسلح" و "سرکوب تظاهرکنندگان" و دخالت در انتخاب نخست وزیر را با تکیه بر همین منابع منتشر کرده است. دروغ هایی که رویترز آرزو می کند که عراقی ها فریب آنها را بخورند در حالی که این مردم عراق بودند که کتابت را برای بشریت به ارمغان آوردند زمانی که انگلیسی ها در غارها بسر می بردند.

خنده آور آن است که بعد از تمام این دروغ پردازی های آمریکایی، اسراییلی و سعودی، رویترز تلاش می کند تا با عقلانیت و منطق رفتار کند و می نویسد: "مسئولان ایرانی و عراقی به درخواست ما برای اظهار نظر پاسخی ندادند، همچنین سخنگوی گروههای مسلح نیز این درخواست ما را اجابت نکرد". ما نمی دانیم این افراد باید دقیقا به چه چیزی پاسخ دهند، به دروغ های ننگین رویترز!

منبع: العالم برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟