پمپئو دستور حمله به شورای نگهبان را صادر کرد

به گزارش رکنا، پمپئو وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در اقدامی وقیحانه در توئیتر خود نوشت: «انتخابات پارلمان ایران دو ماه دیگر برگزار می‌شود اما رژیم پیش‌تر با رد صلاحیت بیش از ۱۰۰۰ نامزد به دستکاری در آن پرداخته است. ما در کنار مردم ایران که خواستار آن هستند که صدایشان شنیده شود، می‌ایستیم.»

 گرچه ادعای مضحک وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایستادگی در کنار مردم ایران به اعمال ‌تروریسم اقتصادی در راستای برآورده کردن اهداف پلید واشنگتن از جمله ایجاد اغتشاشات و ناامنی در ایران خلاصه می‌شود، اما اظهارنظر وی درباره انتخابات ایران و همچنین موضوع رد صلاحیت‌ها نیز در نوع خود جالب توجه است. وی که تا پیش از حضور در وزارت خارجه آمریکا در رأس یکی از مخوف‌ترین و مرگبارترین سازمان‌های جاسوسی دنیا یعنی سازمان سیا (CIA) مشغول جنایت بود، چندی پیش در اظهاراتی صراحتا اعتراف کرده بود که دروغ‌گویی، تقلب و دزدی جزو افتخارات آمریکا است و او همه این کارها را انجام داده است.

از متهم کردن ایران به دستکاری در انتخابات تا افتخار به تقلب و دروغگویی

پمپئو در بخشی از صحبت‌هایش درباره‌ حقیقت و پشت‌پرده‌ سازمان سیا و برگزاری کلاس‌های آموزشی دزدی، دروغ و تقلب در این سازمان صراحتا اعتراف کرده بود: «زمانی که رئیس سازمان سیا بودم در سازمان دروغ می‌گفتیم، تقلب می‌کردیم، دزدی هم می‌کردیم. در سازمان سیا برای دروغ، تقلب و دزدی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. این کارها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است.» وی با تمجید از این اقدامات سیا در ادامه همچنین اذعان کرده بود: «این برنامه‌ها آدم را به یاد شکوه تدبیر آمریکایی می‌اندازد.»

پمپئو که سال گذشته نیز صراحتا به دروغ‌گویی درباره پرونده هسته‌ای ایران اعتراف کرده و گفته بود:«ایران قبل از برجام هم در مسیر دستیابی به بمب هسته‌ای نبود»، این روزها و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ناگهان نگران رد صلاحیت‌ها در ایران شده و در حقیقت به پادوهای خود علیه شورای نگهبان فرمان حمله صادر کرده است.

هم‌نوایی جریان خاص با پمپئو در حمله به شورای نگهبان، چرا؟!

نکته قابل تأمل در این میان هماهنگی و هم‌نوایی جریان خاص در داخل کشور با این مقام آمریکایی در حمله به شورای نگهبان است. به نحوی که همزمان با بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتقادات، اعتراضات و البته تهاجمات برخی از افراد و شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب به شورای نگهبان شروع شده است و مدعیان اصلاحات با شدت و حدت بیشتری در راستای تخریب وجهه این شورا که به‌عنوان نهادی مهم برای جلوگیری از ورود «عناصر نفوذی دشمن» و ناخالصی‌ها به ارکان نظام، شناخته می‌شود اقدامات رسانه‌ای و اظهارات خارج از چارچوب قانونی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

فارغ از تهاجمات اصلاح‌طلبانی که جلای وطن کردند و برخی از تندروهای این جریان در داخل کشور که نظارت را زیر سؤال می‌برند، افرادی هم که در چارچوب قانون احزاب سیاسی اصلاح‌طلب و قوانین کشور فعالیت سیاسی دارند در برهه‌هایی نظیر انتخابات حملات خود را به انحاء مختلف روانه شورای نگهبان می‌کنند.

در همین راستا حجت‌الاسلام ‌هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) بعد از کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم، درباره رویکرد شورای نگهبان به اصلاح‌طلبان در این دوره از بررسی صلاحیت‌ها، گفت: شورای نگهبان قطعا باید فضا را باز بگذارد، اصلاح‌طلبان خدایی ‌ناکرده مزدور بیگانگان نیستند.

وی، همچنین اظهارداشت که دلیل ضعیف شدن جایگاه مجلس بررسی سلیقه‌ای صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس است. باید به مر قانون و نظر چهار مرجع برای بررسی نامزدها مراجعه کرد.

این روحانی اصلاح‌طلب قبل‌تر هم گفته بود من واقعاًً نمی‌دانم کدام خدابیامرزی این نظارت استصوابی را مطرح کرد. اصلاً مردم شاید دلشان می‌خواهد به شمر و خولی رأی بدهند. مگر امام رحمت‌الله علیه در بهشت‌زهرا نفرمودند که گیرم شاه فردی عادل، دلسوز، مهربان و اندیشمند است. وقتی مردم نمی‌خواهند، باید برود. از آقایان باید پرسید این حرف امام است یا نه؟ فقط یک کلمه از امام یاد گرفتیم که «میزان حال فعلی افراد است» که این حرف را چماق کرده‌ایم و بر سر انتخابات می‌زنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین بیان کرده بود که حداقل باید فتیله نظارت را پایین‌تر بکشیم؛ یعنی کسی را که فساد بَیِن دارد و روحیه دزدی و بی‌اخلاقی‌اش به تایید چهار دستگاه قطعی برسد رد صلاحیت کنند، نه اینکه بنده را با ۹ متر عمامه متهم به عدم التزام عملی به اسلام کنند.

پیروزی یا شکست بهانه است شورای نگهبان نشانه است!

هر چند بعد از اظهارات سطحی این روحانی اصلاح‌طلب نسبت به شورای نگهبان شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای به استدلال غفاری مبنی بر ملاک بودن متراژ عمامه برای مسلمانی و داشتن صلاحیت را با عمامه می‌سنجید خرده گرفتند اما غفاری به عملکرد خود در جریان فتنه ۸۸، دستگیر شدن خود بعد از انتخابات ۸۸، احتکار سلاح و برنج در مسجدی که امام جماعت آن بود اشاره نکرده و خواستار کوتاه آمدن شورای نگهبان در برابر داوطلبان انتخابات مجلس شده است.

عباس عبدی، تحلیلگر مسایل سیاسی و از وابستگان جبهه منحله مشارکت پیروزی یا شکست اصلاح‌طلبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را حائز اهمیت نمی‌داند و معتقد است که سیستم بر سر دوراهی احترام گذاشتن به رأی و نظر مردم و نادیده گرفتن آنان قرار گرفته است.

عبدی می‌گوید: اصلاح‌طلبان و نیروهای فراتر از اصلاح‌طلبان باید با بهترین نیروهای خود وارد انتخابات شوند و آزمونی را پیش روی شورای نگهبان و حاکمیت قرار دهند تا با تایید یا رد صلاحیت این نیروها بسیاری از مسایل تعیین تکلیف شود.

در حالی شاهد حملات گسترده و خارج از چارچوب قانونی اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان هستیم که در هر دوره انتخابات، مهم‌ترین و اصلی‌ترین گزینه‌های این جریان برای کسب قدرت در مجلس و ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شده است.

توئیت پمپئو و دم خروس پروژه حمله به شورای نگهبان

به عبارتی مدعیان اصلاح‌طلبان درصدد هستند تا با ثبت‌نام چهره‌های جنجال‌برانگیز و هتاکی که مقبولیتی در بین مردم ندارند آمار رد صلاحیت‌ها را بیشتر و گسترده نشان دهند تا شورای نگهبان به‌دلیل رد صلاحیت‌های افرادی که مشروعیت و مقبولیت ندارند و بی‌اعتقاد خود به قانون و مردم را به اثبات رساندند تضعیف و تخریب شود و همچنین دلایل شکست احتمالی خود را شورای نگهبان جلوه دهند. به هر ‌ترتیب اظهارنظر وقیحانه وزیر امور خارجه آمریکا درباره رد صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی آن هم در شرایطی که شورای نگهبان در حال بررسی صلاحیت نامزدهاست به‌خوبی نشان می‌دهد خط تخریبی علیه شورای نگهبان و نهادهای نظارتی دقیقاً خواست و هدف دشمن است و از کجا هدایت می‌شود.

منبع: کیهان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟