پروانه سلحشوری: وزیر کشور باید پاسخگوی قطع اینترنت باشد

به گزارش رکنا، پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح طلب مجلس در خصوص موضوع قطعی اینترنت و استیضاح وزیر کشور به دلیل این موضوع گفت: این بار سعی شده است تا برای استیضاح وزیر کشور از کسانی امضا گرفته شود که در این مورد عقب نشینی نکنند.

او افزود: قطعی اینترنت یک طرف، مسئله امنیت کشور و آسیب هایی که کل کشور در این مدت خورده نیز مطرح است؛ هم از طرف مردم و هم حکومت آسیب بسیار جدی دیده اند. فکر می کنم وقایع این بار، به شدت فاصله دولت و ملت را بیشتر کرد. طوری که ما بچه های خود را از دست داده ایم؛ چه بسیجی و سپاهی و چه آن دختربچه یا پسربچه جوانی که ضربه خورده. هر کسی آسیب دیده از این ملت بوده و این به شدت دردناک است.

نماینده تهران در مجلس افزود: این موضوع حداقل به عدم تشخیص به موقع و برنامه ریزی درست برای ارتباط با مردم و اینکه این تجمعات و اعتراضات به خشونت کشیده نشود، برمی گردد. یکی از ایراداتی که از وزیر کشور گرفتیم، همین موضوع بود؛ به هر حال ایشان در این خصوص مسئول بودند و باید پاسخگو باشند؛ اما جالب این است که حتی یک گزارش هم در خصوص بحث اینترنت به مجلس نداده اند و حتی در صحن غیرعلنی هم ندیدم ایشان بیایند و صحبت کنند. خیلی عجیب است؛ به هر حال ایشان مسئول هستند.

سلحشوری با اشاره به پیام های مردم برای او به عنوان نماینده مجلس گفت: اس ام اس پشت اس ام اس برای ما می آید که ما را بدبخت کردید و کارمان را از دست دادیم. برخی از جوان های می گویند به خاطر مسائل کاری و شغلی، اینترنت ما از غذا و آب و خوراک هم واجب تر است.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اعتراضات مردم در هفته گذشته گفت: اصلا فرض می گیرم اقلیت مردم بودند و فقط یک اقلیت ناراضی وجود داشتند؛ اما به هر حال یک شکاف بین دولت و ملت ایجاد کرد. در این بین، قطعی اینترنت نشان از این دارد که ما به مردم مان اعتماد نداریم. نمی شود که از یک طرف فریاد بزنیم دنیا را فتح کرده ایم اما حتی یک سرچ ساده هم نتوانیم انجام دهیم. امروز دیگر تلفن همراه فقط وسیله صحبت کردن نیست؛ وسیله علمی ماست؛ کار لپ تاپ را انجام می دهد، حتی کار پزشکی را هم انجام می دهد. من نمی فهمم آیا گوگل مسئله امنیتی دارد که ما نتوانیم از آن استفاده کنیم؟

سلحشوری اضافه کرد: به عنوان کسی که در خط اول ارتباط با مردم هستم، می گویم نارضایتی های اقتصادی که آن خشم را در پی داشت، یک طرف، اجازه ندهیم نارضایتی های ناشی از قطعی اینترنت به آن اضافه شود که دارد می شود. من از مسئولان و نیروهای نظامی و امنیتی خواهش می کنم به این موضوع توجه کنند.

سلحشوری با اشاره به تلاش های نمایندگان برای تسهیل در برقراری اینترنت، گفت: دامنه اعتراضات اقتصادی پایین آمده ولی با ادامه وضع کنونی، مسئله اینترنت به یک مسئله ملی و اجتماعی کلان تبدیل می شود. این را به عنوان یک جامعه شناس هشدار می دهم. مردم سرگرم خرید، کار و تحقیقشان از طریق اینترنت بودند.

سلحشوری گفت: ما یک بحث امنیت داریم و یک بحث احساس امنیت. الان مردم احساس عدم امنیت از سوی نهادهایی مانند وزارت کشور را دارند. خیلی بد است که مردم یک کشور چنین حسی داشته باشند و در بی خبری می مانند. ما خودمان از نظر اقتصادی وضعمان خراب است اما با این کار، کسب و کارهای اینترنتی مان هم در حال آسیب دیدن هستند.

او درباره وضعیت فعلی استیضاح وزیر کشور گفت: الان دیگر طرح استیضاح ایشان داده شده. سعی کرده اند امضاها را از افرادی بگیرند که امضاهای خود را پس نگیرند. به هر حال می دانید که خیلی از نماینده ها امضاهای خود را پس می گیرند. فعلا این تنها کاری بوده که از دستمان برمی آمد و آقای مطهری هم پیگیر استیضاح ایشان بودند. تنها این را می توانیم بگوییم که اینترنت مثل نان شب مردم واجب است و ما می خواهیم که اینترنت مردم وصل شود.

منبع: انتخاب/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟