پشت پرده 2 خانه جواد ظریف در امریکا !/ خودش چه گفت؟

به گزارش رکنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به یک کاربر در صفحه اینستاگرامش درباره اینکه از «دو خانه‌ای که در آمریکا داری بگو و اینکه با کدام پول خریدی؟» عنوان کرد: «من نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشاگری فرمودند: به اضافه ده دوازده مورد دیگر آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشته‌ام. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد است که من هیچگاه در آن حتی سکونت نداشته‌ام. همسر و فرزندانم هم هیچ دارایی خارج از ایران ندارند. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که دیشب در یک برنامه خیریه به نفع سیل زدگان حضور یافته بود در صفحه اینستاگرامش نوشت: «از محبت‌های شما مردم دوست‌داشتنی و بزرگوار یک دنیا ممنونم؛ بابت همه محبت‌ها و پیام‌های زیبای‌تان. حضور غیررسمی همسرم و من در مراسم مؤسسه «سروش مولانا» برای کمک به عزیزان سیل‌زده و محبت غافلگیرکننده برادر عزیزم دکتر حناچی و برگزارکنندگان محترم. باز هم سپاس، که تحریم شدن به جرم دفاع از مردم دلاور ایران برای من بزرگترین افتخار است.»

وزیر خارجه ایران پیش از این نیز در مصاحبه با نیویورک تایمز و پیش از اعمال تحریم‌های جدید گفته بود که هیچ ملکی در آمریکا و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران ندارد.

ظریف ۱۳ تیر ماه به نیویورک تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

دولت آمریکا بامداد پنجشنبه دهم مرداد ماه محمدجواد ظریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد (+) و ظریف همان موقع در واکنش به این اقدام در توئیتر نوشت: «ایالات متحده می‌گوید من را به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟