ترور"شیخ عبدالقیوم انصاری" جنایت هولناک علیه علمای دین است

به گزارش رکنا، شورای علما در این بیانیه از مقامات امنیتی ملی و محلی خواسته است که ضمن اتخاذ تدابیر امنیتی جدی برای حفظ جان علما، عاملین این جنایت را شناسایی کرده و به پنجه ی قانون بسپارند.

حجت الاسلام و المسلمین "سید حسین رضوانی بامیانی" مسوول دفتر حضرت آیت الله العظمی حکیم و رییس کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه نیز در مصاحبه با آوا، ضمن محکوم کردن ترور نا بهنگام و مشکوک رییس علمای شیعه قندوز از توطئه علیه علمای دینی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: طی چند سال اخیر علما و فعالین دینی به صورت هدف مندانه در گوشه و کنار کشور ترور می شوند، اما هیچ قضیه ی از این قبیل تا هنوز مورد بررسی و تحقیق قرار نگرفته است.

وی به این بار است که اگر یکی از عاملین جنایت علیه علمای دین پیدا و به پنجه قانون سپرده شود دیگر کسی جرئت نمی کند دست به ترور و یا هر نوع جنایت علیه فعالین دینی بزند.

او تاکید کرد که علمای دین مجبور هستند که احکام الهی را برای مردم بازگو و امر به معروف و نهی از منکر دو اصل مهم دراسلام را ترویج کنند، اما به دلیل اینکه پشتبان و حمایتگری از سوی قوه قهریه ندارند متاسفانه گاهی به خاطر اظهار حقایق جان شان به خطر می افتد.

آقای رضوانی هرچند از نوع ترور آقای انصاری نام نمی برد، اما می گوید که نفس این عمل حساسیت برانگیز و قابل نگرانی است.

قابل یاد آوری است که از چند سال به این طرف علمای نامی کشور هر ازگاهی به صورت مرموزانه به قتل می رسد اما هیچ یکی از عاملین این جنایت‌ها هنوز ازسوی ارگان‌های امنیتی مورد پیگرد قرار نگرفته است.

عبدالقیوم انصاری" رییس شورای علمای شیعه قندوز عصر روز جمعه در یک منطقه زیر کنترل طالبان از سوی افراد مسلح ناشناس به شهادت رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟