ماجرای خصوصی‌سازی بیمارستان شرکت نفت ‌در بندرماهشهر چه بود؟

بیمارستان شرکت نفت شهرستان بندرماهشهر که در شهرک بعثت این شهرستان واقع شده یکی از سه بیمارستان شهرستان بندرماهشهر بوده که به مردم این شهرستان خدمات ارائه داده است؛ با وجود اینکه این سه بیمارستان برای شهرستانی به وسعت و جمعیت بندرماهشهر کافی نبوده اخیرا مکاتباتی مبنی بر واگذار کردن این بیمارستان از بخش خصوصی به بخش دولتی شده است.

از ابتدای این مکاتبات مردم اعتراض خود را نسبت به این واگذاری نشان داده که در کنار مردم، امام جمعه شهر چمران شهرستان بندرماهشهر در یکی از خطبه‌های خود نسبت به واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی هشدار داده و از مسئولان شهرستان و استان خوزستان خواست تا از واگذاری این بیمارستان جلوگیری کنند.

پس از مثمر نبودن اعتراضات مردم و امام جمعه شهر چمران تمامی پرسنل بیمارستان نفت شهرستان بندرماهشهر صبح شنبه 28 اردبیهشت ماه در اعتراض به بخشنامه جدید که این بیمارستان را از اول خرداد ماه به بخش خصوصی واگذار کرده است، در حیاط این بیمارستان تجمع کرده و دست از کار کشیدند؛ در حین اعتراض تنها بخش اورژانس این بیمارستان فعال بوده و دیگر بخش‌ها در پی این اعتراضات تعطیل شدند.

یکی از پزشکان متخصص این بیمارستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه 5سال پیش چندین نفر به وزیر بهداشت گزارشی مبنی بر زیان‌ده بودن بیمارستان نفت شهرستان بندرماهشهر داده‌اند، اظهار داشت: دراین باره از وزیر بهداشت دستور گرفتند که بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شود و این درصورتی که 5 سال پیش این بیمارستان سالی بیش از 40 میلیارد تومان سوددهی داشته است .

وی بابیان اینکه تعدادی از پزشکان پایتخت‌نشین با این هدف که بیمارستان به بخش خصوصی واگذارشود تا از سود و منفعت آن بهرمنده شوند، گفت: در این باره مقاومت‌های زیادی شده ولی گفته می‌شود که این بیمارستان را به یک شرکت خصوصی واگذارش می‌کنیم. پتروشیمی‌های منطقه نیز با مصادره کردن بیمارستان، یک شرکت برای مدیریت این بیمارستان تاسیس کرده و تمامی نیروها و پزشکان این بیمارستان را به این شرکت منتقل می‌کنند.

این پزشک معترض بابیان اینکه متاسفانه شرکتی توسط سه پزشک غیر بومی که به دنبال منافع خود هستند تشکیل شده، بیان کرد: این افراد هیچ بویی از نفت و از مردم منطقه نبرده‌اند و به عنوان هیئت مدیره انتخاب شده‌اند و نیز این سه پزشک مصوب کرده‌اند که تا پایان سال به مدت یک سال تمام نیروهای رسمی باید از بندرماهشهر به محل‌های دیگر نقل مکان کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان از یک خرداد به شرکت طب صنعت ماهشهر واگذار می‌شود، افزود: از ابتدای خرداد ماه بیمارستان دولتی به بیمارستان خصوصی تبدیل شده و این در صورتی است که هنوز هیچ مجوزی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای انتقال این بیمارستان از بخش دولتی به بخش خصوصی صادر نشده است.

این پزشک باگله از نماینده مردم بندرماشهر مجلس خاطرنشان کرد: نماینده مجلس هم دراین باره هیچ اقدامی انجام نداده و از این موضوعات را شایعه دانسته است؛ ما از تمامی رسانه‌ها و خبرنگاران تقاضا داریم بارسانه‌ای کردن حقیقت ماجرا، مانع ازخیانتی شوند که قرار است به مردم این شهر شود.

محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر نیز با تایید واگذار شدن بیمارستان شرکت نفت به بخش خصوصی اظهار داشت: صورت جلسه‌ای سال گذشته در تهران مبنی بر واگذار کردن این بیمارستان به بخش خصوصی تصویب شده و مدیر این بیمارستان زیر مجموعه اهواز بوده که در حال حاضر مستقل شده است.

وی افزود: تصمیم‌گیری برای این موضوع به طور مستقیم توسط سمیع معاونت درمان وزارت نفت انجام شده است؛ برخلاف سال‌های گذشته که تنها پتروشیمی بندرامام سهام‌دار این بیمارستان بوده هم‌اکنون تعدادی از پتروشیمی‌های منطقه در این بیمارستان سهام دارند.

رئیس شورای تامین امنیت شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه اگر هزینه‌ها صرف بیمارستان و منطقه باشد ماهم خصوصی‌سازی را قبول می‌کنیم، بیان کرد: مشهود بر اینکه تعرفه‌ها خصوصی نباشند و دولتی بماند و حقی از پرسنل رسمی و قراردادی در زمینه حقوقشان ضایع نشود ما با این خصوصی سازی موافق هستیم.

وی ‌خاطرنشان کرد: این موارد را از طریق مسئولان مربوطه در وزارت نفت درحال دنبال هستیم و سهامداران هم بحثی در تغییر پرسنل ندارند که دراین باره نشست‌هایی برای حل موضوع برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 477492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟