نیروی هوافضای سپاه پاسداران در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موشک‌های قدر با برد ۲ هزار کیلومتر، قیام با برد ۷۰۰ کیلومتر و ذوالفقار با برد ۸۰۰ کیلومتر را در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش گذاشته بودند.

در مسیر راهپیمایی دیروز تهران، جدای از مقامات و مسئولانی که به خیل عظیم راهپیمایان پیوستند، سید مصطفی، سید مسعود و سید میثم خامنه‎ای سه فرزند رهبری انقلاب نیز در جمع مردم حضور پیدا کردند.

راهپیمایی دیروز اگر چه حواشی زیاد سیاسی نداشت اما راهپیمایی قم بی‌حاشیه نبود. عده‌ای اندکی در پلاکاردی عنوان کردند: «ای آن‌که تو عامل گرانی/ تا عید خدا کند نمانی.» اما از جمله شعارهای تفرقه‌افکنانه این جماعت تندرو در قم که به صورت دست‌نوشته روی پلاکاردها دیده می‌شد این بود که با کنایه به تکیه کلام رئیس‌جمهور - علی برکت‌‌الله -نوشتند: «مردم در مسیر انقلابند، ماشاالله آقایان به فکر بخور بخورند، علی برکت‎الله»؛ همچنین در یک دست نوشته دیگر با کنایه به علی لاریجانی رئیس و نماینده قم در مجلس و لغو سخنرانی او در شهر کرج نوشته شده بود: «کرجی‌ها شاخ شکستند/ دهان فتنه بستند».برخی دیگر از پلاکاردهای قم که حاوی شعارهای کنایه‌آمیز بود عبارتند از «FATF پالرمو خیانتی دیگر است»، «ملت ما نجیب است/ وزیر به فکر جیب است»، «مطالبه یک کلام آتش بزن به برجام» در راهپیمایی شهر تهران نیز از سوی برخی از شرکت کنندگان در پلاکاردی خطاب به مسئولان نوشته شده بود: «مسئولین اجرایی؛ به خود نگیرید مافقط بخاطر اسلام و شهدا آمده‌ایم». فرد دیگری نیز نوشته‌ای در دست داشت با این عنوان که: «مسئولان ذوق نکنند برای حفظ انقلاب آمده‌ایم». گروهی دیگر نیز پرچمی را با خود حمل می‎کردند که بر روی آن تنها یک جمله از بیانات اخیر رهبری انقلاب آمده بود و آن این‌که: «به اروپاییان هم اعتماد نکنید».

عفت مرعشی همســــــــر مرحوم آیت الله هاشمی و سید علی خاتمی رئیس دفتر رئیس جمهوری دوره اصلاحات هم در راهپیمایی 22 بهمن تهران شرکت کردند.

مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی که اخیراً از سوی پلیس فدرال امریکا بازداشت و پس از آزادی به ایران بازگشت در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تهران حضور یافت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟