به گزارش رکنا، آسوشیتد پرس، مقامات آمریکا اعلام کردند شمار کشته‌شدگان حادثه Incident تیراندازی شهر پیتسبورگ به 10 نفر افزایش یافته است.

با اینکه مقامات رسمی آمریکا تاکنون کشته‌شدن 10 نفر در این حادثه را تأیید کرده‌اند، رسانه‌های این کشور از افزایش شمار قربانیان به دست‌کم 11 نفر خبر می‌دهند.

رسانه‌های آمریکا ساعاتی پیش از حمله فردی مسلح به کنیسه «درخت حیات» شهر پیتسبورگ ایالت پنسلوانیا خبر دادند.

مقامات پلیس Police عامل این حمله مرگبار را مردی 46 ساله معرفی کردند که هم‌اکنون در بازداشت پلیس است. به گفته رسانه‌ها این تیراندازی مرگبار چهارمین تیراندازی کشتارجمعی در آمریکا در کمتر از یک سال است.

به علت افزایش شمار تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا بسیاری از مقامات و محافل این کشور خواستار ایجاد محدودیت در قوانین مالکیت و حمل سلاح هستند، اما دونالد ترامپ Trump و جمهوریخواهان از مدافعان قوانین موجود حمل سلاح در آمریکا، با تغییر قوانین مخالفند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه و پس از این حادثه در حرکتی پیش‌دستانه باز هم حاضر نشد به وجود نقص‌هایی در قوانین حمل سلاح آمریکا اذعان کند و مدعی شد: آنچه در پیتسبورگ رخ داد، ارتباط چندانی با قوانین مربوط به سلاح ندارد، بلکه این کنیسه باید از محافظین مسلح برخودار می‌بود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟