یک خودروی کنسولگری عربستان در گاراژی در استانبول پیدا شد / مدرک جدید در پرونده قتل خاشقجی

شواهد جدید نیز حاکی از کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان است

مسئول استخباراتی سعودی خاشقچی را کُشت

پلیس Police ترکیه احتمال می‌دهد که خودروی پارک‌شده در گاراژی در استانبول سرنخی برای کشف حقیقت درباره کشته‌شدن خبرنگار سعودی در کنسولگری عربستان باشد. رئیس سازمان "سیا"ی آمریکا نیز برای تحقیق در باره مرگ خاشقجی به ترکیه رفت.

پلیس گارژای را که خودروی کنسولگری عربستان در استانبول در آن پارک شده بسته است

پلیس ترکیه احتمال می‌دهد که این خودرو برای یافتن حقیقت در باره‌ی کشته‌شدن جمال خاشقجی، خبرنگار عربستانی دارای اهمیت باشد.

به گفته‌ی مقام‌های رسمی ترکیه، خاشقجی روز دوم اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

عربستان سعودی می‌گوید که این خبرنگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، هنگام درگیری با ماموران در کنسولگری جان باخته است.

افشاگری اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه قصد دارد روز سه‌شنبه "حقایق عریان" مربوط به پرونده‌ی کشته‌شدن جمال خاشقجی را فاش کند.

سفر رئیس سیا به ترکیه

به گزارش روزنامه‌واشنگتن پست روز دوشنبه جینا هسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به ترکیه سفر کرده است.

واشنگتن پست نوشت، سفر هسپل برای ارزیابی اطلاعاتی که دولت ترکیه در رابطه با قتل Murder خبرنگار عربستانی منتشر کرده صورت گرفته است.

بر اساس گزارش این روزنامه، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به روایت دولت عربستان در باره‌ی کشته‌شدن خبرنگار منتقد تردید دارند.

"جلوگیری از مهار نفوذ ایران"

تقریبا همزمان با سفر هسپل به استانبول، استیو منوچین، وزیر دارایی ایالات متحده نیز به عربستان رفت و با محمد بن سلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ملاقات دو سیاستمدار پشت درهای بسته انجام شد. رسانه‌های عربستان گزارش دادند که منوچین و ولیعهد عربستان بر "اهمیت همکاری استراتژیک" دو کشور تاکید کرد‌ه‌اند.

سفر منوچین به عربستان

وزیر دارایی آمریکا پیش از سفرش به ریاض تاکید کرده بود که بحث در باره‌ی تحریم عربستان به دلیل قتل خاشقجی عملی شتاب‌زده است و این اقدام باید پس از "پی بردن به اصل ماجرا" صورت گیرد.

منوچین هدف سفر خود به عربستان را گفت‌وگو در باره‌ی اقدامات مشترک برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم و مهار نفوذ ایران در منطقه اعلام کرد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟