قوه قضایی تمام‌قد برای کمک به دولت در راستای رفع مشکلات مردم ایستاده‌است

، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای‌ صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید دادگستری کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر کس در راستای تامین امنیت در هر جایگاهی که قرار گرفته رسالت‌هایی دارد.

وی تصریح کرد: وظایفی که امروز در چارچوب قوانین حقوقی برای مردم تعریف شده اگر ملتزم به آن باشیم قطعا سعادت دنیا و آخرت ما تضمین است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: ما قرآنی در اختیار داریم که اگر این دو را باهم داشته باشیم، یقینا سعادت ما تامین خواهد شد و نظام ما که برگرفته از همین قرآن و عترت است، اگر ملتزم به قوانین و مقررات آن باشیم زندگی خوبی خواهیم داشت.

اژه‌ای تصریح کرد: مردم ظرفیتی دارند و می‌توانند در سعادت یک کشور سهیم باشند و چناچه از این ظرفیت استفاده شود، حکومت توفیق بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: اگر بنا باشد مردم بگویند ما کار خود را می‌کنیم کاری به حکومت و دستگاه‌ها نداریم قطعا آن ملت هم به توفیق نهایی که می‌خواهد نمی‌رسد.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: اگر قوه قضائیه به مجریه و قوه مجری به قوه قضایی و سایر قوا بگویند ما به هم کاری نداریم قطعا توفیقی که باید را نخواهیم داشت.

اژه‌ای تصریح کرد: بخش‌های مختلف ضمن توجه ویژه به وظایف تعیین شده از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم این توفیق ما را بیشتر خواهد کرد.

نظام ما نظامی کاملا مردمی است

وی گفت: نظام ما نظامی کاملا مردمی و با پشتوانه‌های مردمی توفیقات بزرگی داشته است و این ملت با کمک حکومت و حکومت با کمک مردم قله‌های بزرگی را بالا رفته و پیروزی‌های زیادی را بدست آورده است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در یک مقطع تمام قدرت شرق و غرب دنیا پشت سر صدام قرار گرفته و به مقابله با انقلاب نوپای ما ایستادند، همزمان با این یک جنگ داخلی وسیع هم در بسیاری از نقاط کشور شکل گرفت و یک ملت با دست خالی و نبود پشتوانه نیرهای نظامی قوی در برابر آنها ایستاد.

اژه‌ای به هجمه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان گریزی زد و افزود: تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه ایران نه از امروز نه از دیروز از همان اول انقلاب شکل گرفته است.

وی گفت: دشمنان انقلاب در همان اوایل انقلاب پول ایران را بلوکه و هرگونه مانعی که می‌شد سر راه ما قرار دادند، اما با وجود همه این توطئه‌ها ما کجا هستیم و صدام و گروهک‌ها کجا هستند!

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امریکایی که روزی خود را کدخدای جهان می‌دانستند و ادعای حکومت بر جهان را می‌کرد، امروز ایران در مقابل آن یک هم‌آورده بزرگ دارد و او نمی‌تواند در مقابل ما ایستادگی کند.

دشمنان ایران حیات خود را در تزلزل کامل می‌بینند

اژه‌ای گفت:‌ امروز دشمنان ما حیات خود را در تزلزل کامل می‌بینند و صهیونیست‌ها احساس می‌کنند حیات آنها در خطر افتاده است.

وی با بیان اینکه یک لشکر بین‌المللی اسلامی در جهان در حال شکل گرفتن است، گفت: امروز دشمنان احساس خطر جدی کرده‌اند چون احساس می‌کنند یک لشکر بین‌المللی اسلامی شکل گرفته رشد پیدا کرده و در حال گسترش جدی است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی این طبیعی است که مردم این خطه که خیلی آسیب دیده‌اند بعد از چهل سال جا دارد همه مسوولان در سه قوه هر چه در توان داریم به پای این مردم بریزیم و احساس یاس و خستگی در ما نباید به وجود بیاید.

معاون اول قوه قضائیه افزود: همه وجود ما دین به مردم، آزادگان، شهدا، جانبازان و تمام کسانی است که در طول تاریخ رنج کشیده‌اند.

اژه‌ای با بیان اینکه دولت باید همه درک، فهم، تلاش و اقداماتش را برای رفع مشکلات مردم بکار بگیرید، گفت: دولت توان خود را بکار بسته و همه باید کمک‌کار دولت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضایی تمام قد برای کمک به دولت در راستای رفع مشکلات موجود در جامعه ایستاده است.

وی گفت: مردم در این کشور این همه رنج و سختی کشیده‌اند که عدالت در جامعه اجرا و رفع تبعیض صورت بگیرد و دولت باید تمام توان خود را در این راستا بکار بگیرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه هم در این راستا رسالت‌هایی دارد، گفت: قوه قضا پناه مردم است و مهم‌ترین رسالت آن تحقق و گسترش عدالت است.

اژه‌ای افزود: باید اول از خود شروع کنیم اگر خدشه‌ای در این حوزه بر خود ما وارد باشد، نمی‌توانیم در تحقق و گسترش عدالت نقش‌آفرینی کنیم.

وی با تاکید براینکه هدف همه انبیای الهی تحقق عدالت بوده است، اظهار کرد: نباید این را دست کم بگیریم همه باید در کنار هم در راستای تحقق عدالت حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت، عدالت و غیره بخشی از وظایف همه ماست و باید با همدلی و همکاری در راستای عملیاتی کردن این رسالت‌ها گام برداریم.

وی اذعان داشت: با مشکلات موجود به لحاظ نیروی انسانی و غیره آگاه هستم ولی ارزش کار به میزانی است که اگر با همه این کمبودها کار کنیم بازهم ارزش دارد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: امر قضا امر خطیری است و فشارهایی که امروز بر دستگاه قضا وارد می‌شود کار را سخت‌تر کرده است.

اژه‌ای با بیان اینکه اگر تیغ عدالت بران باشد مجرم احساس خطر می‌کند، گفت: اگر در این شرایط بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم پاداش غیرقابل مقایسه است.

وی اضافه کرد: کار قضا یک منصب است و این منصب مال انبیا و حاکم مسلمین است که به لحاظ امنیت مخصوص حاکم مسلمین است اما به دلیل شرایط اجتماعی که امکان ندارد حاکم تمام مسائل را رفع و رجوع کند دستگاه قضا، قاضی Judge و غیره وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما با این شرایط که داریم و دشمن هدف اصلی خود را فشار به معیشت مردم آورده باید تا جایی که ممکن است به تولید داخلی و سرمایه‌گذاری و اشتغال کمک کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه برخورد با یک مجرم باید به گونه‌ای باشد که به این امر لطمه نخورد، گفت: دستگاه قضا در استان‌ها باید از ظرفیت‌های دستگاه‌ها استفاده تا شاهد شکست دشمنان در کوتاه‌ترین زمان باشیم.

اژه‌ای افزود: از همه این ظرفیت‌ها باید استفاده و به ظرفیت‌های خود محدود نشویم چرا که امروز بسیاری از ظرفیت‌های جامعه می‌تواند در مسیر تحقق اهداف به ما کمک می‌کند.

وی با تاکید بر داشتن صبر و حوصله در فرایند کار تاکید کرد و گفت: کار برخی قضات ما بسیار کار دشواری است و به ویژه زمانی که با کمبود وقت و نیرو و افزایش کار مواجه است.

معاون اول قوه قضائیه تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای احکام در کوتاه‌ترین زمان از مباحثی است که در دستگاه‌های قضا در استان‌ها مد نظر قرار گیرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس / مردی با سر بریده مادرش به کلانتری رفت

راننده های تهرانی از این زن لاغر اندام می ترسیدند! + عکس پروانه

توطئه نسرین برای زن داود / او این مرد را فقط برای خودش می خواست

امید لپ تاپ گرانقیمتش را فروخت تا با 2 دختر قرار بگذارد!

سقوط شیشه از پنت هاوس برج 27 طبقه مردی را تکه تکه کرد+عکس

دهکده پزشکان ایران / روستایی که از 200 خانوار، 175 پزشک بیرون آمده است + عکس

نسکافه داغ داماد پدر زن و باجناقش را بی هوش کرد

مرد مشهدی زنش را زنده زنده در پشت بام خانه به آتش کشید

فیلم هولناک ریزش پل کیازنیک املش

بشین پاشو دادن مأموران راهور به چند جوان در جاده چالوس! + فیلم

مد جدید بچه پولدارها؛ دور دور با حیوانات عظیم الجثه

تجاوز به شیر برای باریدن باران ! + عکس هولناک

پسر ثروتمند تهران را تکه تکه کردند ! + عکس

کدخبر: 423058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟