رهبر انقلاب : مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل حادثه تروریستی اهواز خواهیم داد + فیلم
حجم ویدیو: 13.02M | مدت زمان ویدیو: 00:02:49

 جمعی از ورزشکاران مدال‌آور و غرورآفرین کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا (اندونزی) ظهر امروز (دوشنبه) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار قبل از بیان نکاتی خطاب به ورزشکاران، حضور گرم و پر شور ملت ایران در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام را پر معنا و با عظمت‌تر از سالهای قبل خواندند و با اشاره به حادثه تروریستی دو روز قبل در اهواز، گفتند: این حادثه تلخ بار دیگر نشان داد که ملت ایران در راه پر افتخار پیشرفت و اعتلاء، دشمنان زیادی دارد.

ایشان حمله به افراد بی‌دفاع را کاری بزدلانه خواندند و خاطرنشان کردند: کار شجاعانه از آنِ جوانان برومند کشور است که در میدانهای علمی، دفاعی و ورزشی افتخارآفرین هستند.

ایشان افزودند: بر اساس گزارشها این کار بزدلانه کار همان افرادی است که هر جا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند، امریکایی‌ها نجاتشان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی و امارات عربی است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای بخش بعدی سخنانشان را به تأکید بر ارزش کار بزرگ مدال‌آوران و توصیه چند نکته به آنان اختصاص دادند.

ایشان خطاب به ورزشکاران گفتند: مدال واقعی شمایید، زیرا بالاترین ارزش برای یک کشور و لازمه پیشرفت آن، وجود نیروی انسانی کارآمد، مؤمن، جدی، با هوش و پر تلاش است.

رهبر انقلاب، افتخارآفرینی دختران و پسران مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی را موجب خرسندی ملت‌های آزاده و در عین حال عصبانیت جبهه استکبار دانستند و افزودند: مستکبران از پیروزی ملت ایران در هر عرصه‌ای خشمگین می‌شوند، بنابراین پیروزی شما در واقع پیروزی ملت و شکست جبهه وسیع دشمنان ایران است، به همین دلیل حقیقتاً به شما افتخار می‌کنم و پیام‌های تشکر من به شما به معنای واقعی کلمه، برآمده از دل است.

ایشان با اشاره به تلاش مستمر دشمنان برای پنهان کردن موفقیت‌های بزرگ ملت ایران در عرصه‌های مختلف، گفتند: البته افتخارآفرینی شما ورزشکاران عزیز در مقابل چشم صدها میلیون انسان در دنیا، غیرقابل انکار است که این امتیاز، ارزش کارتان را مضاعف می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، خَلق صحنه‌های ماندگاری همچون دعا و سجده به درگاه پروردگار پس از پیروزی، وقار و حجاب اسلامی بانوان ورزشکار کشورمان در مسابقات و اهداء مدال به شهیدان سرافراز را نشان‌دهنده هویت و شخصیت ایرانی، اسلامی و انقلابی ورزشکاران غیور ایران برشمردند و تأکید کردند: قهرمانان اجاره‌ای برخی کشورها از نشان دادن هویت آن ملت ناتوان هستند اما قهرمانان اصیل ما چنین افتخارآمیز، هویت ملت ایران را نمایندگی می‌کنند و کار شما با هیچ محاسبه مادی، قابل ارزشگذاری نیست.

رهبر انقلاب اسلامی از همین زاویه به موضوع تهدید ورزشکاران کشورمان از جانب برخی مراکز خارجی پرداختند و گفتند: خاضع و خاشع شدن در مقابل هنجارهای استکبار مایه افتخار نیست، بنابراین در مقابل تهدید به اینکه اگر فلان مسابقه را ندهید یا کاری را انجام ندهید، فلان فدراسیون از شما ناراضی می‌شود، نباید تسلیم تهدیدها و هنجارهای غلط و تحمیلی شوید.

ایشان با تأکید بر اینکه میدان ورزش، میدان ترس و ملاحظه نیست بلکه میدان شجاعت و پیش‌رفتن است، گفتند: ارزشها و اصالتها را نمی‌توان و نباید زیر پا گذاشت، البته مخالفان ارزشهای ملت ایران نیز نمی‌توانند کاری بکنند همچنان‌که سال قبل پس از آنکه علیرضا کریمی عزیز، شکست را برای هدف مهمتری قبول کرد، او و فدراسیون کشتی را تهدید کردند اما در مسابقات امسال، این جوانِ افتخارآفرین حاضر و قهرمان شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین علت مخالفت با مسابقه دادن با نمایندگان رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب، رژیم صهیونیستی و رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی را به رسمیت نشناخت، البته رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی سقوط Fall کرد و رژیم غاصب، کذّاب و نژادپرست صهیونیستی نیز ساقط خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در مسابقات ورزشی با نمایندگان رژیم غاصب شرکت نخواهد کرد و معتقدیم خود این کار که سال گذشته علیرضا کریمی نمونه‌ای از آن را انجام داد، یک قهرمانی واقعی است.

ایشان با اشاره به توجه ویژه مردم به جوانان قهرمان به آنان توصیه کردند: در عین قهرمانی، «متواضع، متدیّن، انقلابیِ پیشرو و خانواده‌دوست» باشید تا در چشم مردم الگوی «صلاح، نجابت و طهارت» شوید.

رهبر انقلاب اسلامی دیدار با افتخارآفرینان کاروران ورزشی ایران را بسیار شیرین و این روز را روزی به‌یاد ماندنی برشمردند و گفتند: ورزش Sport قهرمانی باید همچون قله‌ای همه مردم را به انجام ورزش تشویق و ورزش را در چشم همگان شیرین کند.

در این دیدار که در فضایی صمیمی و پر نشاط برگزار شد، هر یک از ورزشکاران قهرمان خود را معرفی و نکاتی درباره افتخارات و سوابقشان بیان کردند.

در این دیدار که وزیر ورزش و جوانان، دبیر کمیته ملی المپیک و رؤسای برخی فدراسیونها نیز حضور داشتند، مدال‌آوران بازی‌های آسیایی نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.

 

کدخبر: 419161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟