به گزارش رکنا، نحوی نژاد، معاون بهزیستی در اکران فیلم‌ مستند "اختلالی به نام اوتیسم" در سومین جشنواره فیلم های سلامت که در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد، اظهار کرد: اولین قدم برای کمک به اشخاصی که اختلال اوتیسم Autism دارند، معرفی این اختلال و افزایش فرهنگ افراد جامعه در این خصوص است.

وی مسائل مالی را یکی از مشکلات خانواده های درگیر با اختلال اوتیسم دانست و عنوان کرد: این بیماری خانواده هایی که از وضعیت مالی متوسطی برخودار هستند را دچار مشکلات فراوانی می کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: سلامت در کشور ما هزینه های بسیاری دارد و گاهی دیده می شود برای هدایت مردم هیچ کانالی وجود ندارد.

نحوی نژاد، در خصوص تقویت سازمان های مردم نهاد، گفت: دغدغه من این است که به سازمان های مردم نهاد بیش از پیش کمک شود تا از این طریق بتوانیم فرهنگ جامعه، آگاهی و توانمندی خانواده ها را در خصوص این اختلال افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه فیلم مستند "اختلالی به نام اوتیسم‌" با همراهی انجمن اوتیسم ایران، انجمن اوتیسم گیلان، معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و بهزیستی ساخته شده است، افزود: سرمایه گذاری این مستند معنوی بوده است.

در ادامه این نشست جمالی، مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت درمان و آموزش، اظهار کرد: این اولین بار است که فیلمی با این کیفیت درباره اوتیسم در ایران ساخته می شود.

وی فیلم"اختلالی به نام اوتیسم" را یک مستند علمی دانست و افزود: این فیلم برای دانشجویان گروه پزشکی مفید است و خوب است در تمام کشور برای پزشکان نمایش داده شود.

بیژن همدرسی، کارگردان و نویسنده، این اثر به عنوان آخرین سخنران، اظهار کرد: این کار با مساعدت فراوان عوامل پشت صحنه ساخته شد.

وی که سال گذشته"ساعتی به وقت اوتیسم" را روی پرده برده است، خانواده های دارای فرزند اوتیسم را به عنوان اصلی ترین همراهان این فیلم مستند دانست و گفت: تلاش کردم در این فیلم مسائل علمی و نیازهای خانواده ها را در کنار هم به تصویر بکشم.

گفتنی ست؛ فیلم مستند"اختلالی به نام اوتیسم" که برای اولین بار در جشنواره فیلم های سلامت در پردیس سینمایی چارسو اکران شد، در ۵۹ دقیقه مسائل مربوط به اختلال اوتیسم و مشکلاتی که خانواده ها و فرد مبتلا با آن درگیر هستند را به نمایش عمومی گذاشت.

کدخبر: 411387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟