به گزارش گروه سیاسی رکنا، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به نقل از سایت عبری زبان “ریشت” نوشت: در رأس این لیست محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس قرار دارد. وی چندین بار از عملیات ترور Assassination جان سالم به در برده است. آخرین عملیات ترور وی طی تجاوز Rape اخیر اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ بود که در این عملیات همسر و پسرش شهید شدند.
این سایت اعلام کرد که به رغم زخمی شدن الضیف در عملیات‌های متعدد ترور وی همچنان مرجع نظامی اصلی حماس محسوب می‌شود و گردان‌های قسام را اداره می‌کند.
دومین فرمانده حماس که در لیست ترور قرار دارد مروان عیسی، معاون فرمانده کل القسام است. عیسی از مؤسسان این گروه و از کسانی است که در طرح تونل‌ها مشارکت داشته و در ارتباط میان این گروه و تأسیس یگان جدید کماندوها برای قسام نقش داشته است.
سومین فرمانده احمد الغندور، مسؤول گردان شمال نوار غزه در قسام است. وی مسؤول اداره درگیری‌های اخیر با ارتش اسرائیل است و بارها از تلاش برای ترور جان سالم به در برده است. او کسی است که اسرائیلی‌ها او را مسؤول اسارت گلعاد شلیط، سرباز اسرائیلی در سال ۲۰۰۶ می‌دانند و از معدود افرادی است که به رغم ترور تمامی افرادی که در عملیات اسارت نقش داشتند، همچنان زنده است.
چهارم نفر این لیست ایمن نوفل، فرمانده گردان قسام در مرکز نوار غزه است که مسؤول عملیات جنگی و برنامه‌ریزی است. رائد سعد علی پنجمین نفر در لیست ترورهاست که شاباک او را مسؤول ارتقای دقت موشک‌ها با کمک عناصر ترکیه‌ای می‌داند.
این لیست همچنین شامل محمد سنوار، فرمانده گردان خان‌یونس در قسام است که شش بار از ترور جان سالم به در برده و قبلا در اسرائیل بازداشت شده بود. او برادر یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه است.
این لیست همچنین شامل رهبران دیگری از جمله ایمن منصور، احمد حموده و عیاد الشنباری، مسؤولان مناطق جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون و فرمانده منطقه رفح است که ارتش اسرائیل از طریق یک تک تیرانداز اسرائیلی طی مشارکتش در راهپیمایی بازگشت او را شناسایی کرد.
در عین حال این لیست شامل عماد عقل، مسؤول تجهیز گردان‌ها به مواد منفجره و آموزش نیروها برای استفاده از آن است. منزل وی چندین بار مورد هدف قرار گرفته است.
ایمن صیام، مسؤول سامانه موشکی قسام نیز جزو این لیست است که وی قبلا از تلاش برای ترور جان سالم به در برده بود. به گزارش سایت مذکور تلاش‌های مکرر برای ترور وی به معضلی برای ارتش اسرائیل تبدیل شده است.
همچنین توفیق ابونعیم، یکی از اسرای آزاد شده فلسطینی که فرمانده گروه‌های امنیت داخلی در غزه است در این لیست قرار دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستگیری سه بازیگر زن معروف در توالت یک رستوران! + عکس

لحظه تکان دهنده سیگار کشیدن دختر 3 ساله با پدرش+ فیلم

جدیدی بازیگر نقش «غلامرضا تختی» شد

دردسر زیبایی دماغ عروس سلطنتی برای زنان دنیا + عکس

سال ١٣١٥ وقتی الاغ سند داشت!+تصویر سند

اولین عکس حسین‌ الله‌کرم پس از تصادف مشکوک در بیمارستان

نقشه شیطانی معلم خصوصی برای دانش آموز خوش تیپ + عکس

نقش یک دختر فومنی در یک فیلم مردم رشت را به خیابان ریخت!

شوهر بی حیا و هستی را در وضعیت بدی در خانه دیدم!

اشک های تازه داماد که قاضی دستور انتشار عکس بدون چهره او را داده است + فیلم گفتگو و عکس

تجاوز مرد هوس باز به دختر دوست صمیمی اش / وقتی شوهرم فهمید خون جلو چشمانش را گرفت

آبپاش شهرداری این جوان را هنگام کثافتکاری پشت شمشادها غافلگیر کرد! + فیلم

تجاوز وحشیانه به دختر دانشجوی شهرستانی توسط پارسا و 3 دوستش

 

کدخبر: 383249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟