وقت شفاف سازی در انتخاب شهردار تهران رسیده است؟!

 ولی شورای منتخب مردم بر خلاف تصور مردم و بدون اعلام هیچ دلیل قانع کننده و روشنی اقدام به انتخاب ایشان و حذف سایر گزینه به بهانه های مختلف نمود و در نهایت ایشان با کسب تمامی آرا به عنوان شهردار انتخاب شدند ‌و عملا هیچ کار خاصی را نتوانستند پس از آن انجام دهند که این حتی شامل  جابجایی معاونت ها و مدیران  مختلف شهرداری  نیز شد و ایشان به سختی توانستند برخی از مدیران شهردار قبلی را جا به جا کنند و به اعتقاد صاحب نظران بسیاری از نفراتی که توسط ایشان صاحب سمت در شهرداری شدند با توجه به تخصص ها، تحصیلات و حتی سوابق کاری، مناسب آن مقام نبودند.

شهر تهران یک شهر معمولی و کوچک نیست، یک کلانشهر و پایتخت یک کشوری است که ادعای بهترین بودن در منطقه و جهان را دارد ولی شش ماه از مدیریت این شهر توسط آقای نجفی باعث شد تا کلیه فعالیت ها و پروژه های مدیریتی و عمرانی راکد بماند و این رکود باعث سال ها عقب ماندگی تهران بزرگ شد، علت این انتخاب اشتباه حتی با وجود نداشتن برنامه جامع برای اداره شهر، فقط شورای منتخب شهر تهران است و اعضای محترم شورای شهر باید پاسخگو باشند.

پس از قطعی شدن خبر استعفا ، صحبت از فشارها و دست های پشت پرده و ... توسط برخی از اعضای شورا شد که البته هنوز روشن نیست منظور از فشار ها، انتقاداتی که به عملکرد ایشان می شد هست یا واقعا فشار دیگری هم وجود داشت؟ باید گفت برای تمامی پست های بزرگ دولتی در جهان این فشار ها بوده و هست، و همیشه تند ترین انتقادات متوجه شخص اول یک شهر یا یک کشور است، همانگونه که فشار های زیادی به آقای دکتر روحانی وجود داشته و هنوز هم هست، ولی سوال اصلی اینجاست چرا اعضای شورا، کسی را به عنوان شهردار انتخاب کردند که توانایی تحمل این فشار ها و انتقادات را ندارد؟ اکنون این شبهه بوجود می آید که شاید اعضای شورا هم تحت فشار مجبور به این انتخاب شدند. با توجه به مطرح شدن بحث شهرداری شیشه ای توسط اعضای شورای شهر تهران، باید شفافیت را ابتدا از خود و دلایل انتخابشان آغاز کنند تا بتوانند انتظار شفافیت از شهردار منتخب را داشته باشند .

حال، شهروندان تهرانی ضمن اینکه انتظار پاسخ قانع کننده و روشن از جانب شورای شهر را دارند ، در قبال هر برگ رایی که برای انتخاب این شورا به صندوق انداخته اند، خواهان هر چه زود تر خارج شدن مدیریت این کلان شهر از بلاتکلیفی و اوضاع پریشان هستند به نحوی که اینبار با انتخاب شهردار جدید قدرتمند و عملگرا و البته با داشتن دلایل روشن و منطقی برای این انتخابشان، این شهر را به جایگاه اصلی خود یعنی آرامش و ثبات و پیشرفت برسانند.

سید امیر قاضی طباطبائی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟