پشت پرده فاجعه کشتی سانچی از زبان رییس جمهور / جلسه فوری تشکلی دادم + فیلم
حجم ویدیو: 17.62M | مدت زمان ویدیو: 00:02:42

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم در دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه امیدوارم در این گفت‌وگو سوالاتی مطرح شود که به ابهامات و پرسش‌های مردم پاسخ داده شود در واکنش به پرسشی در زمینه علت وقوع سانحه سانچی اظهار کرد: این حادثه Incident بسیار تلخ بود و منجر شد که ما 32 عزیز متخصص‌مان را از دست بدهیم و این برای ما بسیار تاسف برانگیز بود. من ساعاتی بعد از وقوع حادثه از آن مطلع شدم که نفتکش سانچی با یک کشتی چینی برخورد کرده است ، همان وقت با مسوولان صحبت کردم و فردای آن روز کمیته‌ای متشکل از وزارت خارجه، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار به دلیل خاصی مسئولیت این امر را به عهده گرفت.
وی افزود: وزارت خارجه مسوولیت برقراری ارتباط با مسوولان چینی و کشورهای اطراف را داشت تا کار امدادی انجام شود ، همه امید ما این بود که آن عزیزان را نجات دهیم اما با وقوع انفجارهایی در نفتکش این امید ما کاسته شد اما علی‌رغم امید کمی که داشتیم، تمام تلاشمان را برای آنها انجام دادیم و حتی قبل از اینکه تیمی از وزارت کار به چین برود، دو تیم از شرکت ملی نفت و بنادر و کشتیرانی به چین رفتند و ما حتی از نیروی دریایی ارتش هم تیمی را برای امدادرسانی به آن منطقه بردیم، اما علی‌رغم تمام این تلاش‌ها ما آن عزیزان را از دست دادیم و تاسف بسیاری برای این موضوع به وجود آمد.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید چرایی وقوع حادثه سانچی و پیگیری‌های حقوقی آن در کنار رسیدگی به خواسته‌های خانواده‌های داغدار این حادثه انجام شود، اظهار کرد: باید به این نکته اشاره کنم که دلیل به عهده گرفتن مسوولیت این حادثه در سطحی از سوی وزارت کار این بود که متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم به خاطر اینکه این دولت‌ها به برخی سازمان‌های عمومی وتامین اجتماعی بدهی داشتند، در ازای آن بدهکاری اموالی را به این سازمان‌ها واگذار کردند که یکی از این اموال نفتکش‌ها است که در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و من از اواخر دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم دستور اکید دادم که بنگاه‌های اقتصادی دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود و این دستگاه‌ها اگر می‌خواهند سهامی در بورس داشته باشند، مدیریت بنگاه‌های اقتصادی را واگذار کنند که به جد این کار را در دولت پیگیری کردیم.

اعلام عزای عمومی و شهید خدمت خواندن کشته شدگان سانچی، شعاری نیست
روحانی در پاسخ به پرسشی در زمینه اینکه اعلام عزای عمومی برای حادثه سانچی کار شعاری به نظر می‌رسد، اظهار کرد: من شعاری بودن این کار را قبول ندارم. وقتی دولت به صورت رسمی روزی را عزای عمومی اعلام می‌کند، نشان دهنده اهمیت مساله است و نیز تشفی خاطری برای قلوب کسانی می‌شود که در این حادثه داغدار شده‌اند. من بعد از وقوع این حادثه نماینده‌ای را اعزام کردم تا با خانواده‌های داغدار به صحبت بنشیند و دغدغه‌ها و خواسته‌های آنان را دریافت کنند. بنابراین باز هم تاکید می‌کنم که این دو موضوع که روزی به عنوان عزای عمومی اعلام شود و جانباختگان این حادثه شهید خدمت نامیده شوند، به هیچ وجه موضوع شعاری نیست.
رییس جمهور تاکید کرد: ما کمیته‌ای را برای احقاق حقوقمان در این زمینه تعیین کرده‌ایم که بناست به کار خود ادامه دهد. باید طبق مقررات جعبه سیاه نفتکش خوانده شود، تیم‌های عملیاتی کارهای خود را انجام دهند و پیگیری‌های لازم نیز صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آرزوی رئیس جمهور/ مردم آینده بهتری داشته باشند+فیلم

تعرفه خودروهای هیبریدی واقعی، متعادل می شود + فیلم

قرار بود دست وزیر روحانی روی دکمه فیلترینگ نرود / رئیس جمهور پاسخ داد + فیلم

70 هزار کامیون آلاینده نوسازی می شود +فیلم

ناوگان حمل و نقل جاده ای طی سه سال بازسازی خواهد شد + فیلم

زلزله کرمانشاه کم سابقه بود / تیم های امدادی کار بزرگی انجام دادند +فیلم

زمین مجانی به سازندگان و مسکن مجانی به ساکنان منازل فرسوده خواهیم داد + فیلم

متعهدیم مسکن مهر تا پایان امسال تکمیل شود + فیلم

کمبود ارز نداریم، نوسانات ارز بلند مدت نخواهد بود + فیلم

قاچاق را از 20 به 12 میلیارد دلار رساندیم و این مبارزه باید دایم باشد +فیلم

دولت هیچگاه دنبال تامین کسری بودجه از محل ارز نیست + فیلم

برنامه جامعی برای مهار ریزگردها آغاز کرده ایم / محبت مردم خوزستان را فراموش نمی کنم + فیلم

هر بانک و صندوقی قول سود غیر متعارف داد، مردم شک کنند + فیلم

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوزبه دختر دانشجو شهرستانی در خانه مجردی خودش / پسر تهرانی به شلاق و تبعید محکوم شد +عکس

سرنوشت سیاه زهرا در اتاق خانه پدرشوهر / شهباز بی غیرت بود!

فروش دختر 13 ساله به مرد ثروتمند شیطان صفت +عکس

نوعروس خائن شلاق خورد / او شب عروسی با پسر مورد علاقه اش فرار کرده بود! + عکس

حمله وحشیانه به دوست دختر با دستور شیطان! + عکس

توطئه دایی با ماشین مدل بالا برای همسر خواهرزاده

دستگیری بادیگارد خائن در تهران + فیلم عملیات و گفتگو با متهم

آتش سوزی چادرهای زلزله زدگان سر پل ذهاب +عکس

شب ناامن تهران برای تبهکاران + فیلم

نجات پسرنیمه جان ،30 ساعت پس از تصادف ‎+ تصاویر

پدر! دوست تازه عروسم حلقه نامزدی اش را فروخت تا تو را از طناب دار نجات دهیم اما ..! / درخواست کمک دختر 18 ساله گیلانی از مردم

جزئیات حادثه سانچی از زبان سفیر چین

کدخبر: 350073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟