رأی اعتماد وزرا به استانداران پیشنهادی چهار استان

به گزارش گروه سیاسی رکنا: در این جلسه، آقایان محمدمهدی شهریاری، بهمن مرادنیا، سید مناف هاشمی و سیدعلی آقازاده از سوی هیئت وزیران به ترتیب به عنوان استاندار استان­های آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مرکزی منصوب شدند.
روحانی خطاب به استانداران منتخب اظهار داشت: هدف ما پیشرفت کشور، رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در کشور و حرکت در چارچوب سیاست­هایاقتصاد مقاومتی است و استانداران باید با حفظ انسجام، وحدت، اعتدال و میانه­ روی، اجرای کامل سیاست­های دولت را دنبال کنند.
رییس­ جمهور با توجه به مرزی بودن سه استان کردستان، آذربایجان غربی و گلستان، بر بهبود روابط با کشورهای همسایه تأکید کرد.
وی جذب سرمایه داخلی و خارجی، تقویت مسیرهای ارتباطی کشور با کشورهای همسایه و تسریع در اتصال راه­های کشور به کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ، از جمله چین، روسیه و آسیای مرکزی را از جمله راه­های توسعه اقتصادی و حفظ امنیت کشور دانست و استانداران را به ایجاد هماهنگی در استان و روابط خوب با ائمه جمعه، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و گروه­ های سیاسی، رعایت حقوق شهروندی بویژه حقوق اقوام و مذاهب و بهره­ گیری از آنان در مناصب مدیریتی توصیه نمود.
روحانی ضمن بیان اعتماد کامل دولت به هم­ میهنان کرد، آنان را از اقوام اصیل ایرانی دانست که با حس عمیق ملی نسبت به ایران، همواره در همه صحنه­ ها بویژه در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و مؤثر داشته و هم­اکنون هم در عرصه پیشرفت کشور، مشارکت کامل دارند.
رییس­ جمهور وزرا را به همکاری با استانداران در جهت تحقق اهداف مورد نظر دولت توصیه کردند و در پایان از استانداران جدید خواست که سلام ایشان را به مردم شریف استان­های کردستان، آذربایجان غربی، گلستان و مرکزی ابلاغ کنند.
برقراری مقررات لغو روادید بین ایران و صربستان
هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت امور خارجه مبنی بر برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه عادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان به شرط عمل متقابل موافقت کرد.
مجوز برگزاری گردهمایی بین­ المللی فناوری­های بهسازی رفتاری بلند مدت و سازگار با محیط زیست سدها صادر شد
هیئت وزیران با صدور مجوز برگزاری چهارمین گردهمایی بین­ المللی فناوری ­های بهسازی رفتاری بلند مدت و سازگار با محیط زیست سدها موافقت کرد.
هدف از این گردهمایی که با همکاری دانشگاه شهید بهشتی ایران و دانشگاه گراتس اتریش برگزار می­شود، بحث، تبادل دانش فنی و انتقال تجربیات در مباحث مربوط به علم سد سازی، سازه­ های هیدرولیکی و صنعت آب است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟