کره‌شمالی و سوریه در راس دستورکار روسیه در سازمان ملل

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دستور کار دوجانبه هیات روسیه همچنین شامل ده‌ها مورد دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهد بود.
مذاکره با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا جزو دیدارهای قابل پیش‌بینی است.
علاوه بر این، لاوروف قرار است با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه دیدار کند
مذاکرات لاوروف با تیلرسون در حاشیه مجمع عمومی، ششمین دیدار این دیپلمات‌ها خواهد بود. انتظار می‌رود مناطق کاهش تنش‌ در سوریه، بحران اوکراین و استقرار صلحبان‌ها در دونباس، پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی و نیز مسائل دوجانبه از موضوعات اصلی این جلسه باشد.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که لاوروف و تیلرسون بتوانند پس از این نشست "پیام مثبتی" به جامعه بین‌المللی درباره احتمال حل "دست‌کم برخی از مشکلات موجود" بدهند.
از سوی دیگر، دیدارهای چندجانبه برای تشکیل یک گروه تماس درباره سوریه جزو مذاکرات مهمی است که در حاشیه مجمع عمومی انجام خواهد شد. علاوه بر این، مساله اوکراین و ابتکارعمل برای استقرار یک هیات صلحبان سازمان ملل جزو موضوعات اصلی در مذاکرات آتی در مجمع عمومی است.
همچنین مساله اصلاح سازمان ملل حین مذاکرات عالی‌رتبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بحث گذاشته می‌شود. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه جمعه گفت کشورش حامی ابتکارعمل اصلاح سازمان ملل است و از متعادل کردن این سازمان برای رسیدگی به واقعیت‌های جهان امروز همزمان با تاکید روی ماهیت بین دولتی سازمان ملل و انطباق دقیق آن با اصل جدایی اختیارات ارگان‌های اصلی که در منشور سازمان ملل وجود دارد، حمایت می‌کند.
جلسات مجمع عموی سازمان ملل متحد از ۱۹ تا ۲۵ سپتامبر در نیویورک برگزار خواهد شد. سران کشورها، دولت‌ها و مقام‌های دولتی و وزیران خارجه از حدود ۲۰۰ کشور در آن مشارکت خواهند کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟